دستاوردهای پانزدهمین اجلاس سران اکو از زبان رئیسی

رئیس جمهور با اشاره به برنامه‌های پانزدهمین اجلاس سران اکو گفت: محور همه گفت‌وگوهای ما با روسای جمهور عضو سازمان اکو، مسئله استفاده از ظرفیت‌های طرفین برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی بود.

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور پس از بازگشت از اجلاس سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) که در ترکمنستان برگزار شد، در تشریح  دستاوردهای پانزدهمین اجلاس سران اکو گفت: سفر به ترکمنستان برای شرکت در پانزدهمین اجلاس سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) بود و حضور ما در این اجلاس به عنوان یکی از موسسین اکو دارای پیام های مختلفی بود که بنده به نکاتی در سخنانم اشاره کردم.

وی تاکید کرد: اعضای سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) جملگی بر آن بودند که باید همکاری های اقتصادی بین کشورهای عضو افزایش پیدا کند.

رئیس جمهور ادامه داد: همچنین در این اجلاس تاکید شد که توسعه مناسبت‌های اقتصادی و تجاری کشورها باید صورت بگیرد به نحوی که ما شاهد باشیم سازمان همکاری های اقتصادی اکو توانسته گام های بلندتری را بردارد.

رئیسی تصریح کرد: در این اجلاس به موفقیت هایی که تاکنون اکو داشته اشاره شد ولیکن تاکید شد که موفقیتها کافی نیست و ما باید گام های بلندتری را برداشته شود و ما هم بر این موضوع تاکید کردیم.

رئیس جمهور تاکید کرد: بخش دوم سفر مربوط به دیدارهای دو جانبه با سران کشورها بود که بنده با تمام روسای جمهور عضو اجلاس دیدار داشتم و در این دیدارها هم روابط بین دو کشور از محورهای بحث بود.

وی تاکید کرد: مسئله استفاده از زمینه‌های موجود و استفاده از ظرفیت های دو کشور برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری از محورهای دیگر بحث ما با سران کشورهای شرکت کننده در این اجلاس بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.