واکنش شدید باهنر به منتقدان دولت رئیسی

محمدرضا باهنر در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین که با حضور سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد برگزار شد، اظهار کرد: تحریم‌ها  نقش موثری در شرایط کنونی کشور دارند. برخی مسائل مثل تحریم‌ها از اختیار ما خارج است ولی ما باید با اقتدار در مقابل آنها بایستیم و عمل کنیم؛ ما امید داریم دولت سیزدهم بتواند قطارها را روی ریل اصلی و به مسیر درست برگرداند.

وی با اشاره به اینکه نباید درباره دولت سیزدهم توقع و تبلیغ بی‌جا ایجاد کنیم، تصریح کرد: کسانی که به تبلیغات غلو شده درباره دولت سیزدهم دامن می‌زدند کار نادرستی می‌کنند چرا که ایجاد توقع بی‌جا مضر است؛ ما توقع نداریم همه‌چیز ناگهانی حل شود اما مسیرها طوری باید اصلاح شود که کارآفرینان، تحصیل‌کردگان و سرمایه‌داران ما به ادامه مسیر و آینده ترغیب و تشویق شوند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: توقع نداریم تا اسفند ۱۴۰۰ به نتیجه نهایی برسیم اما دوست داریم بشنویم که برخی مسائل در حال اصلاح است، این توقعی است که ما داریم.

باهنر با اشاره به جلسات و دیدارهای مختلف با دولتمردان و اعضای دولت سیزدهم، گفت: در این جلسات عنوان کردیم که بعد از آغاز ریاست کابینه سیزدهم آن قدر اتفاقات مختلف روزمره از سیل و زلزله تا اعتراضات و انتقادات پیش خواهد آمد که گرفتار خواهید شد؛ اگرچه رسیدگی به مسائل روزمره حائز اهمیت است اما نباید همه وقت و توان موجود به آنها اختصاص داده شود.

وی با بیان اینکه برخی گرفتاری‌های موجود انباشتی از اشتباهات و کم‌کاری‌ها در چهل سال گذشته است؛ اظهار کرد: هر دولتی را که به نقد بنشانیم، می‌توانیم عیوب و نقاط ضعف بسیاری از آن را بشماریم؛ ولی هر دولتی نتایجی و دستاوردهایی هم داشته است. متاسفانه روالی در کشور ما بود که هر مسئولی روی کار می‌آمد اصرار داشت مسئول پیش از خود را ناکارآمد بخواند اما طبق فرمایشات مقام معظم رهبری این چنین نبوده و نیست.

باهنر با تاکید بر اینکه خدمات جمهوری اسلامی در این چهل سال توماری بلند است تصریح کرد: مهم این است که ما امروز ضمن مدیریت مسائل روزمره به مشکلات موجودی که کم هم نیستند رسیدگی کنیم.

پاسخ تند باهنر به منتقدان/ نباید در مورد دولت رییسی توقع بیجا ایجاد کرد

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد: بسیاری از مسائل کشور نیاز به اصلاح ساختار، رویکرد و عملکرد دارد که گاهی در روند رسیدگی به مسائل روزمره از آنها غافل شده‌ایم.

وی با اشاره به حضور سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد در نشست عنوان کرد: مناطق آزاد یکی از مسائل مهم در کشور است وقتی از دوستان در مجلس سوال می‌کنیم که چقدر منطقه آزاد در نظر دارید آنقدر پیشنهاداتشان زیاد است که می‌گوییم بخشی از کشور را هم برای سرزمین اصلی نگاه دارید.

دبیرکل حزب جامعه اسلامی مهندسین هدف مناطق آزاد را رشد تولید و صادرات و دسترسی به تکنولوژی روز و تجمیع سرمایه‌ها عنوان کرد و افزود: مناطق آزاد با زحمت و کار مسئولان طراحی شد و کارهای مثبت و قابل توجهی در آنها انجام گرفت؛ زیرساخت‌هایی به وجود آمده است اما به نظر می‌رسد این مسیر حرکت در مجموع به یک اصلاح اساسی نیاز دارد.

باهنر با تاکید بر اینکه قطار مناطق آزاد باید روی ریل صحیح بیفتد بیان کرد: اصلاح ضروری چیزی جز افزایش میزان تولید و رقابت در این مناطق نیست؛ با رقابت صحیح هم باید بتوانیم صادرات را توسعه بدهیم و هم خود را از واردات بی حد نجات دهیم.

وی با اشاره اینکه اگر بخواهیم همه چیز را خودمان تولید کنیم تصمیمی دور از خرد است، اظهار کرد: در منطقه هرکشوری در موضوعی توانایی و تخصص دارد؛ اما ما هم باید نقش خود را در تجارت منطقه مشخص و تثبیت کنیم و تلاش کنیم فلش نامتوازن بازرگانی را تغییر دهیم و این فلش به سمتی برود که صادرات از واردات فزونی بگیرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.