هشدار؛ بارش باران در 3 استان کشور

سازمان هواشناسی با صدور هشدار  زردرنگ  آورده است: دوشنبه (۸ آبان ماه) بارش باران همراه با وقوع رعد و برق و وزش باد شدید موقت و احتمال تگرگ برای استان‌های هرمزگان، جنوب کرمان، غرب و جنوب سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

از اثرات حاکمیت این شرایط جوی می‌توان به لغزندگی جاده‌ها، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال برخورد صاعقه و احتمال تاخیر در پروازها اشاره کرد بنابراین نسبت به احتیاط در تردد از حاشیه رودخانه‌ها، اجتناب از اتراق در اطراف مسیل‌ها، احتیاط در صعود به ارتفاعات، آمادگی و اقدامات دستگاه‌های اجرایی برای پیشگیری از آبگرفتگی معابر و بازگشایی دهانه پل‌ها و آبروها توصیه می‌شود.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار  زردرنگ  دیگری با اشاره به وزش باد آورده است: در این شرایط جوی افزایش ارتفاع موج در نواحی ساحلی از ۱ تا ۱/۵ متر و در نواحی فراساحلی تا ۲ متر شنبه و یکشنبه (۶ و ۷ آذرماه) در خلیج فارس، در نواحی ساحلی و دور از ساحل خوزستان، بوشهر و غرب هرمزگان و دوشنبه (۸ آذرماه) برای خلیج فارس و تنگه هرمز، نواحی ساحلی و دور از ساحل بوشهر و هرمزگان دور از انتظار نیست.

در این شرایط احتمال آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی، احتمال خسارت به قایق و شناورهای کوچک و نیمه‌سنگین و احتمال اختلال در فعالیت‌های دریایی وجود دارد بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در ترددهای دریایی به‌ویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی توصیه می‌کند.

هشدار  زرد رنگ  به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.