جزییات وضعیت شیوع کرونا در تهران

علیرضا زالی، گفت: سومین هفته متوالی است که تهران شهر قرمز نداشته است و عمدتا رنگ شهرهای تهران زرد بوده است. البته شهرهای ملارد و بهارستان هم رنگ آبی دارند. در طول ۳ هفته اخیر رنگبندی کرونایی در تهران تغییر محسوس نداشته و از ابتدای ۳ هفته گذشته تهران فاقد شهر قرمز بوده و شهرهای نارنجی تهران هم طی ۱۶ روز گذشته به رنگ زرد تبدیل شدند.

وی افزود: به جز یک افزایش مختصر در یکی از شهرهای شرقی استان تهران مابقی شهرهای استان کاهش آمار را نشان می‌دهد و در حال حاضر میزان بستری بیماران در استان تهران نسبت به هفته گذشته نزدیک به ۱۲ درصد کاهش داشته است که این کاهش در مراجعان سرپایی ۱۷ درصد بوده است. در مورد میزان بستری در مجموع تهران کاهش حدود ۱۴.۵ درصد در بخش‌های مراقبت ویژه را تجربه می‌کنیم.

زالی ادامه داد: اکنون شرایط تهران با ثبات تلقی می‌شود اما همانطور که استحضار دارید کماکان باید با توجه به پیچیدگی‌هایی که در تهران وجود دارد، بحث ناپایداری و شکنندگی شرایط را در نظر بگیریم.

وی با اشاره به شکلگیری جهش‌های جدید کرونا در دنیا اظهار کرد: بویژه با شکلگیری امواج جدید شبه طغیانی در اروپای شرقی و مرکزی و بخصوص در مناطق غرب و شمال غرب ایران که ارتباط تنگاتنگ با اروپا دارند باید مراقبت‌های بیشتری اعمال شود؛ چون تجربه آلمان و اتریش نشان داد که گرچه واکسیناسیون اثر کارا و مهمی در کاهش مرگ و میر و عوارض بیمارستانی دارد ولی با عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و ساده انگاری می‌تواند منجر به شبه طغیان‌هایی شود که این تجربه تلخ می‌تواند فراسوی ما باشد که با جدی گرفتن پروتکل‌ها و واکسیناسیون می‌توانیم از این خطر دورتر باشیم.

او درخصوص میران واکسیناسیون تهرانی‌ها، تصریح کرد: تا صبح امروز ۱۸ میلیون و ۴۸۰ هزار واکسن مجموعا در استان تهران تزریق شده است که بالغ بر ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار واکسن دز اول و ۸ میلیون هم هر دو دز را دریافت کردند. ۸۶ درصد جمعیت هدف استان دز اول و نزدیک ۷۴ درصد هم هر دو دز را دریافت کردند.

کاهش ۱۲ درصدی بستری کرونا در تهران / شهر قرمز نداریم

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.