عصبانیت محسنی بندپی از سیاست‌های ستاد مقابله با کرونا

وی افزود: نباید به پروتکل‌های بهداشتی در شرایط کرونایی کشور سیاه و سفید و یا صفر و صد نگاه کرد و درباره آموزش مجازی در این شرایط باید نهایت استفاده را انجام داده و ترکیبی به موضوع آموزش حضوری و غیر حضوری نگاه کنیم. چرا که این موضوع می‌تواند یک فرصت برای کشور باشد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با انتقاد از فاجعه‌بار بودن عادی‌انگاری عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی تصریح کرد: به سرپرست وزارت آموزش و پرورش، وزیر بهداشت، وزیر علوم، وزیر کشور و وزیر تعاون اعلام کرده‌ام که اگر ما نمی‌توانیم از کرونا به عنوان یک فرصت استفاده کنیم و نظام سنتی آموزش، کار و فعالیت‌های اجرایی و اجتماعی را تغییر دهیم حداقل باید به خاطر کرونا و زیرساخت‌هایی که برای پروتکل‌های بهداشتی پیشگیری از آن هزینه کرده‌ایم نگاه ویژه به آموزش مجازی داشته باشیم و حداقل باید ۵۰ درصد آموزش‌ها مجازی باشد.

عدم استفاده ستاد کرونا از ابزارهای سلبی می‌تواند ما را به سمت پیک ششم ببرد

بندپی خاطرنشان کرد: مدیران کشور باید با تفکر بیشتر وقت مناسب برای اجرای بسیاری از اقداماتی که در شرایط کرونایی کشور می‌توانیم اتخاذ کنیم و باید نگاه‌مان به کرونا به عنوان یک فرصت برای توسعه بسیاری از حوزه‌های فعالیتی باشد.

وی افزود: متأسفانه با عادی‌انگاری صورت گرفته تمامی ظرفیت‌ بلیت اتوبوس، هواپیما و قطارها به مردم فروخته می‌شود ستاد مقابله با کرونا نباید دست از ابزارهای سلبی بردارد و شل گرفتن این ستاد ممکن است با همان دلایلی که ما از پیک یک به 2 و سپس به 3 حرکت کردیم و به پیک 5 رسیده‌ایم احتمال دارد که به پیک ششم هم برسیم.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اولویت اصلی در جامعه باید پیش‌گیری قاطع از شیوع ویروش کرونا در جامعه باشد هر چند واکسیناسیون انجام شده است ولی حتی کشورهای توسعه یافته هم می‌گویند که واکسن‌ها 90 و بیشتر از 90 درصد ایمنی در برابر ویروس کرونا داشتند اما این میزان هم‌اکنون به زیر 50 درصد رسیده است که معنایش آن است واکسینانسیون خوب است اما به معنای ایمنی 100 درصدی نیست.

بندپی گفت: ما شاهد آن هستیم که محدودیت‌های کرونایی در خیلی از کشورهای اروپایی افزایش یافته است. این در حالی است که این کشورها زودتر از ما واکسیناسیون عمومی را آغاز کرده بودند اما درگیر پیک جدید شیوع کرونا و سویه‌های جدیدی آن شده‌اند که در این خصوص می‌توان به آلمان، انگلیس، بلژیک و ... اشاره کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.