روسیه سنگین‌ترین بالگرد ترابری جهان را صادر می‌کند

وی که با خبرگزاری تاس مصاحبه می‌کرد، با اشاره به اینکه این بالگرد در مراحل نهایی اخذ مجوز قرار دارد، گفت تنها چند پرواز دیگر باقی مانده  تا آزمایش‌های پروازی بالگرد Mi-۲۶T۲V به پایان برسد.

بوگینسکی اضافه کرد: «ما انتظار داریم که این پروازها تا پایان سال انجام شود. البته ما پیشتر نخستین مجموعه از بالگردهای Mi-۲۶T۲V را به نیروهای روسیه تحویل داده‌ایم».

بالگرد به روز شده Mi-۲۶T۲V نخستین پرواز خود را در آگوست ۲۰۱۸ انجام داد. «الکسی کریورچکو» معاون وزیر دفاع روسیه روسیه در ماه مارس ۲۰۱۹ گفته بود که این وزارتخانه ۱۰ بالگرد Mi-۲۶T۲V خریداری خواهد کرد.


بالگردی پهن پیکر سنگین بوده که برای حمل و نقل و ترابری در ارتش استفاده می‌شود و ظرفیت حمل بار آن ۲۰ تن است.

این بالگرد که به مجموعه یکپارچه آویونیک NPK۹۰-۲V مجهز است عملکرد آن را در روز و شب برای پرواز در حال خودکار و رسیدن به نقطه از پیش تعیین شده و انجام فرود  فراهم می‌کند.

مجموعه‌های دفاعی این بالگرد به گونه‌ای است که آن را در برابر سامانه‌های موشکی دفاع هوایی محافظت می‌کند. این بالگرد برای انجام عملیات و پرواز به پنج کادر پروازی و خدمه نیاز دارد.

از سوی دیگر مقام‌های روسیه خبر داده‌اند که نخستین پرواز جنگنده نسل پنجمی چک میت برای سال ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده و تولید انبوه آن در سال ۲۰۲۶ خواهد بود.

چک‌میت یک جنگنده پنهانکار چند منظوره تک موتوره، تک صندلی نسل پنجم و هواپیمای تاکتیکی سبک توسعه یافته سوخو است.

بر اساس گزارش‌ها این هواپیما دارای قابلیت برخاست و فرود کوتاه در پیکربندی اصلی خود است وهمچنین از سامانه پشتیبانی لجستیکی «ماترویشکا» مجهز به هوش مصنوعی برای روال ساده تعمیر و نگهداری استفاده می‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.