روابط سیاسی اسرائیل و تشکیلات خودگردان از سرگرفته شد

این روزنامه عبری زبان در ادامه نوشت، در این مرحله صحبت‌هایی درباره یک گفت‌وگوی اقتصادی در چارچوب کمیته اقتصادی مشترک اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین که از هشت سال قبل تعطیل شده بود، مطرح هستند.

یسرائیل هیوم در ادامه نوشت، "اسرائیل" آماده است تا با تشکیلات خودگردان راه‌های به روزرسانی برخی از بندهای پروتکل پاریس (توافقنامه اقتصادی رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین) را بررسی کند.

همچنین این روزنامه اسرائیلی به نقل از فریج نوشت: برخلاف سیاست اسرائیل در یک دهه گذشته، فریج از کشورهای جهان خواست به فلسطینی‌ها کمک مالی کنند.

وزیر توسعه منطقه‌ای رژیم صهیونیستی در ادامه گفت: کمک‌های مالی از ۱.۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۱ به ۴۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۲۰ کاهش یافته و این یک خطر بسیار بزرگ و شرایطی اضطراری است.

او ضمن درخواست برای آزادی سربازان اسرائیلی بازداشت شده توسط حماس در نوار غزه مدعی شد: تا زمانی که این موضوع به من و یائیر لاپید، وزیر خارجه (رژیم صهیونیستی) مرتبط باشد، کابینه "اسرائیل" هیچ گامی که احتمال توافق صلح بر اساس راه‌حل دو کشوری را غیرممکن سازد، در پیش نمی‌گیرد.

همچنین روزنامه یسرائیل هیوم نوشت: فریج این سخنان را در کنفرانس کشورهای حامی مالی که سال‌های قبل تریبونی علیه اسرائیل بود، بیان کرد.

وزیر خارجه نروژ نیز تاکید کرد: باید از اقدامات اقتصادی یا نظامی که به جایگاه تشکیلات خودگردان ضربه می‌زنند، خودداری شود و آسیب زدن به نهادهای مدنی و توسعه شهرک‌ها مجاز نیست.

رژیم صهیونیستی ازسرگیری روابط سیاسی با تشکیلات خودگردان را اعلام کرد

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.