جزئیات گفت‌وگوی اولیانوف با سرپرست نمایندگی ایران در سازمان ملل

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین در توییتی از گفت‌وگوی خود با سرپرست نمایندگی ایران در سازمان ملل خبر داد.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین روز چهارشنبه در توییتی نوشت: امروز با آقای رضا غایبی، سرپرست امور بین‌الملل ایران در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین دیدار کردم.

وی در ادامه توییت نوشت: ما درخصوص رویدادهای مهم پیش رو از جمله بازدید مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تهران، جلسه شورای حکام آژانس اتمی و ازسرگیری مذاکرات وین بر سر برجام گفت‌گو کردیم.

مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین که شش دور آن میان ایران و کشورهای عضو توافق هسته‌ای و با حضور هیات آمریکا در محل مذاکرات تا ماه ژوئن(خرداد) برگزار شده بود، پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران به تعویق افتاد.

دولت جدید ایران اخیرا پس از بررسی نتایج شش دور قبلی مذاکرات، اعلام کرده که دور هفتم مذاکرات ۲۹ نوامبر(۸ آذر) از سرگرفته خواهد شد. ایران تاکید کرده است هدف آن از این مذاکرات لغو تحریم‌های آمریکا است.

دولت آمریکا نیز گفته است مسیر دیپلماتیک با ایران را برای حل‌وفصل موضوع هسته‌ای آن ترجیح می‌دهد و آماده است با «حسن نیت» و در راستای بازگشت دوجانبه با ایران به پایبندی کامل به توافق هسته‌ای، به مذاکرات وین بازگردد.

آمریکا در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۸ از توافق خارج شد و ضمن بازگرداندن تحریم‌های لغو شده، تحریم‌های جدیدی نیز بر ایران اعمال کرد.

محمدرضا غایبی نیز ابعدازظهر امروز اعلام کرد: در راستای همکارهای فنی بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی، مدیرکل این نهاد بین المللی روز دوشنبه آینده به تهران سفر خواهد کرد.

به گفته وی، هدف از این سفر، گفت‌وگو درخصوص بررسی وضعیت همکاری های فی‌مابین عنوان شده است.

وی هم‌چنین اعلام کرد که گروسی در این سفر با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی دیدار می کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.