روایت مقام عالی‌رتبه ارتشی از قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح

امیر صباحی‌فرد گفت که باید با هوشیاری و دقت بیشتر آسمان کشور را رصد کنیم و بدانیم که کوچک‌ترین غفلت، خسارات جبران‌ناپذیری به دنبال دارد.

امیر سرتیپ صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در جمع دانشجویان دوره ۳۲ دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش، ضمن اشاره به رزمایش‌های موفق این نیرو در سال جاری گفت: رزمایش‌های ما دیدگان دشمن را متحیر کرده است و همان طور که مکرر گفته ایم امروز به لطف الهی و همت کارکنان این نیرو ما قدرت مطلق پدافند در منطقه هستیم.

وی افزود: امروزه تجهیزات ما بر لبه فناوری روز دنیاست. دشمنان ما نیز این موضوع را به خوبی دریافته اند و همواره پیشرفت‌های ما را رصد می‌کنند.

امیر سرتیپ صباحی فرد، به قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اشاره و تصریح کرد: امروز اقتدار نیروی پدافند هوایی موجب شده است دشمن با وجود بهره مندی از بهترین هواپیماها و تجهیزات جرات نکند به مرزهای کشورمان گوشه چشمی داشته باشد.

وی افزود: امروز وظایف نیروی پدافند هوایی در مقایسه با هشت سال دفاع مقدس بسیار با اهمیت‌تر است. چرا که در دفاع مقدس ما در وضعیت جنگی بودیم و احتمال حمله را هر لحظه انتظار داشتیم. اما هم اکنون که در زمان صلح هستیم بایستی با هوشیاری و دقت بیشتر آسمان کشور را ۲۴ ساعته و در ۳۶۰ درجه رصد کنیم و توجه داشته باشیم که در حوزه پدافندی کوچک‌ترین غفلت، خساراتی جبران ناپذیر به دنبال دارد.

در ادامه امیر سرتیپ ولی‌وند زمانی، فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش به ایستادگی و مقاومت و پایمردی غیور مردان نیروی پدافند هوایی ارتش اشاره کرد و گفت: پدافند هوایی نیرویی است که کارکنان آن از ضریب هوشی بالایی برخوردارند، چرا که چیزی به اسم آتش بس در این نیرو نداریم و هر لحظه حتی در زمان صلح نیز امکان تجاوز دشمن وجود دارد و این ماموریت بسیار دشوار و سختی است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.