به گزارش خبرگزاری شینهوا، پادشاه اردن و ولیعهد انگلیس در امان گفتگوهای گسترده‌ای درباره توسعه همکاری‌های دوجانبه و برخی مسایل مشترک داشتند.

دفتر عبدالله دوم، پادشاه اردن در بیانیه‌ای اعلام کرد، عبدالله دوم با شاهزاده چارلز، ولیعهد انگلیس که به مناسبت صدومین سال روابط دو کشور سفری دو روزه به اردن داشته، دیدار دوجانبه‌ای داشت و در این دیدار بر روابط دوستانه و تاریخی دو کشور و اهمیت استمرار هماهنگی‌ها و رایزنی‌ها میان آنها درباره مسایل مهم مشترک تاکید شد.

رایزنی پادشاه اردن و ولیعهد انگلیس درباره توسعه همکاری‌های دوجانبه

پادشاه اردن در کاخ الحسینیه شهر امان گفتگوهای گسترده‌ای با شاهزاده چارلز داشت و بر اهمیت گسترش افق‌های همکاری میان دو کشور در تمامی حوزه‌ها به ویژه اقتصادی تاکید کرد.

عبدالله دوم در ادامه از حمایت انگلیس از اقدامات توسعه‌ای اردن از جمله درخواست‌ها برای رسیدگی به بحران پناهجویان سوری و پیامدهای آن که به دلیل شیوع کرونا شدت یافته، تقدیر کرد.

طبق اعلام مقامات اردنی، بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار پناهجوی سوری در این کشور سکونت دارند.

طبق این بیانیه، پادشاه اردن از اقدامات انگلیس در مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی تقدیر و تاکید کرد: اردن به مشارکت در این زمینه تمایل داشته و به همکاری با انگلیس در تقویت امنیت غذایی و کاهش پیامدهای اقتصادی شیوع کرونا چشم دوخته است.

او در ادامه از برگزاری موفق کنفرانس آب‌وهوایی گلاسکو و نقش‌آفرینی شاهزاده چارلز در متوجه کردن افکار عمومی جهان نسبت به خطرات تغییرات آب‌وهوایی تقدیر کرد.

بر اساس بیانیه دفتر پادشاهی اردن، شاهزاده چارلز نیز ضمن ابراز خرسندی از حضورش در اردن گفت: این سفر در صدمین سالگرد روابط دوستانه و خوب دو کشور اهمیت بالایی دارد، این روابط در طول سال‌ها توسعه یافتند و اکنون اهمیت ویژه‌ای برای انگلیس دارند.

ولیعهد انگلیس با اشاره به اینکه همه اردن و اقدامات پادشاه آن در حمایت از پناهجویان را تحسین می‌کنند، گفت: بخشندگی که ویژگی اردن است، شایسته تحسین و تقدیر است.

او درباره نتایج کنفرانس آب‌وهوایی اخیر نیز ضمن اشاره به فعالیت ۴۰ ساله خود در این زمینه گفت: فکر می‌کنم پس از صحبت‌های طولانی که درباره تغییرات آب‌وهوایی شده، اکنون زمان اقدام جدی در این زمینه فرارسیده است.

قرار است شاهزاده چارلز در این سفر دو روزه از نهادهایی که در زمینه‌های حفظ محیط زیست، تقویت گفتگو میان ادیان، حفظ میراث، توانمندسازی جوانان و زنان، حمایت از پناهجویان و جوامع میزبان فعالیت دارند، بازدید کند.

رایزنی پادشاه اردن و ولیعهد انگلیس درباره توسعه همکاری‌های دوجانبه

رایزنی پادشاه اردن و ولیعهد انگلیس درباره توسعه همکاری‌های دوجانبه

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.