خبری از وخامت اوضاع در خطوط مرزی جمهوری آذربایجان

سفیر ارمنستان در روسیه از وخامت اوضاع در خطوط مرزی این کشور با جمهوری آذربایجان خبر داد.

یک دیپلمات ارمنستان بعد از ظهر سه شنبه از وخامت اوضاع در خطوط مرزی با ارتش جمهوری آذربایجان خبر داد.

سفیر ارمنستان در روسیه به شبکه خبری «ریانووستی» گفت: «وضعیت در مرز با  جمهوری آذربایجان بسیار وخیم است و  ایروان از طریق کانال‌های مختلف با مسکو در این زمینه در تماس است».

وزارت دفاع  ارمنستان روز سه شنبه کشته و زخمی شدن پرسنل ارتش ارمنستان را پس از حمله جدید قوای جمهوری آذربایجان به جنوب این کشور تایید کرد. وزارت دفاع ارمنستان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که وضعیت همچنان بسیار متشنج است. در این بیانیه آمده است: «یگان‌های نیروهای مسلح ارمنستان تلفات قابل توجهی از نظر تجهیزات نظامی و نیروی انسانی به دشمن وارد کرده اند. نبردها همچنان ادامه دارد و از شدت آنها کاسته نشده است.»

ارمنستان همچنین از روسیه درخواست کرده تا پس از درگیری شدید مرزی با باکو،برای دفاع از حاکمیت این کشور  برابر جمهوری آذربایجان کمک کند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان پیشتر گزارش داده بود که روز سه‌شنبه عملیات ز جدیدی را در استان سیونیک آغاز کرد و همزمان مواضع ارمنستان را گلوله باران کرد.

تنش بین ایروان و باکو پس از جنگ ۴۴ روزه سال گذشته بین نیروهای ارمنستان و جمهوری اذربایجان با حمایت ترکیه که دستکم ۶۵۰۰ کشته برجای گذاشت و با پیروزی قاطع باکو پایان یافت، همچنان بالاست.

جنگ سال گذشته بر سر منطقه قره باغ کوهستانی در تاریخ نهم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۹ آبان ۱۳۹۹) با توافق آتش‌بس به امضای نیکول پاشینیان رئیس جمهور ارمنستان، «الهام علی اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه  پایان یافت و و روسیه به عنوان میانجی این توافق نقش‌آفرینی کرد، اما مسئولان جمهوری آذربایجان بخصوص الهام علی‌اف مدتی پس از امضای توافق آتش‌بس قره‌باغ در نوامبر ۲۰۲۰ که به درگیری‌های مرگبار ۴۴ روزه بین دو جمهوری ارمنستان و آذربایجان بر سر این منطقه پایان داد، به تنش‌آفرینی مرزی و توسل به پروپاگاندا و اظهارات جعلی برای زمینه‌سازی ایجاد کریدور زنگه‌زور روی آوردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.