دیدار محرمانه رئیس شاباک با عباس

منابع صهیونیستی از سفر محرمانه رئیس جدید شاباک به رام‌الله و دیدار با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خبر دادند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که «رونن بار» رئیس جدید شاباک (سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی) هفته گذشته در سفری محرمانه به رام‌الله با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کرده است.

بنابر این گزارش، رونن بار و محمود عباس چهارشنبه گذشته با یکدیگر دیدار و درباره مسائل مهم از جمله تقویت هماهنگی امنیتی بین شاباک و نیروهای امنیتی فلسطین گفت‌وگو کرده‌اند.

دو طرف در این دیدار درباره مقابله با تلاش‌های جنبش حماس برای گسترش نفوذ در کرانه باختری و آنچه تلاش این جنبش بر برهم زدن ثبات این منطقه خوانده شد، توافق کردند.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، دیدار رئیس شاباک و محمود عباس تا حدی زیادی به سفر دو ماه پیش «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به رام‌الله شباهت دارد و هدف از این سفرها نیز تقویت تشکیلات خودگردان فلسطین برای مقابله با حماس خوانده شده است.

از سوی دیگر برخی منابع عبری‌زبان خبر دادند که تل‌آویو به تازگی از واشنگتن خواسته که به یک سری از کشورهای عربی و اروپایی برای افزایش کمک‌های اقتصادی به تشکیلات خودگردان فلسطین فشار بیاورد (جزئیات بیشتر).

داده‌های نهادهای رژیم صهیونیستی حاکی از آن است که میزان کمک ارائه شده به تشکیلات خودگردان فلسطین از ۱.۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۱ به ۳۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۲۰ رسیده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.