مهلت یک‌ هفته‌ای رئیسی برای معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به رد صلاحیت مسعود فیاضی، گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت آموزش و پرورش گفت:‌ طبق اصل ۱۳۵ قانون اساسی رئیس جمهور تنها یک بار می‌تواند برای یک وزارتخانه‌ سرپرست تعیین کند.

وی افزود:‌ معنی این اصل این است که هیچ  وزارتخانه‌ای بیش از سه ماه نمی‌تواند با سرپرست اداره شود بنابراین چون الان 83 روز از معرفی آقای کاظمی به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش می‌گذرد،‌ طبق قانون اساسی آقای رئیس‌جمهور تنها یک هفته زمان دارد تا فردی دیگر را برای تصدی وزارت آموزش و پرورش به مجلس معرفی کند. 

حاجی دلیگانی تصریح کرد:‌ اگر رئیس‌جمهور امروز یا فردا نامه معرفی وزیر پیشنهادی را به مجلس ارائه دهد بلافاصله در جلسه علنی اعلام وصول می‌شود و  با وجود اینکه قرار است مجلس به مدت یک هفته برای سرکشی نمایندگان از حوزه‌های انتخابیه تعطیل شود اما به دلیل اهمیت موضوع، مجلس با تغییر برنامه خود، هفته آینده نیز جلسه علنی خواهد داشت.

نمایندگان مجلس در جریان بررسی صلاحیت مسعود فیاضی، گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش و  از  مجموع 260 رأی مأخوذه، با  140 مخالف، 115 رأی موافق و 5 رأی ممتنع، به فیاضی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش رای اعتماد نکردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.