بازداشت مقام نزدیک به دولت افغانستان در تهران

محمودی در رابطه با این خبر اظهار داشت: این مقام نزدیک به حکومت سابق افغانستان خود به صورت غیرقانونی وارد کشورمان شده و در ایران نیز اقدام به برخی امور خلاف قانون در رابطه با مدارک هویتی مهاجرین افغانستانی کرده بود.

بنابر اعلام مدیرکل امور اتباع و‌مهاجرین وزارت کشور، قیصاری با افتتاح سه دفتر غیرقانونی در تهران، کرج و حومه پایتخت اقدام به جعل اسناد هویتی برای مهاجرین افغانستانی به ویژه مهاجرین فاقد هرگونه مدرک اقامتی می‌کرد و بدل این امور مبالغی را از این افراد دریافت می‌نمود.

محمودی اظهار داشت: تنها مرجع قانونی و رسمی برای رسیدگی به امور مهاجرین، ادارات اتباع، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها بوده و هیچ فرد ایرانی یا افغانستانی دفتر یا مرکزی برای سازماندهی به امور هویتی و اقامتی ندارد و در صورت مشاهده چنین ادعا یا دفاتری حتما موضوع را به مراجع ذی‌صلاح برای برخورد قانونی اطلاع دهید.

لازم به ذکر است که پس از سقوط دولت «اشرف غنی» رئیس جمهور فراری افغانستان تعدادی از مقامات و سیاسیون این کشور، افغانستان را ترک کرده و به کشورهای دیگر از جمله جمهوری اسلامی ایران پناه آوردند.

برخی از این افراد با استفاده از فرصت به وجود آمده و موج حضور مهاجرین غیرقانونی در کشورمان اقدام به اخاذی از این افراد نموده و در بدل جعل اسناد هویتی مبالغ هنگفتی را از اتباع افغانستانی دریافت می‌کردند.

نظام‌الدین قیصاری نیز یکی از همین افراد بود که بلافاصله با حضور در ایران، با افتتاح دفاتر غیرقانونی و جعل اسناد هویتی اقدام به اخاذی از هموطنان خود می‌کرد که با تدبیر وزارت کشور در مدتی کوتاه جلوی ادامه فعالیت غیرقانونی او‌ گرفته و به مراجع قانونی سپرده شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.