حمله تند روزنامه اصولگرا به نوروزی: معنای جعل را هم نمی دانی!

یک اظهارنظر از حسن نوروزی، نماینده مجلس در مورد دادگاه کذایی انگلیسی در مورد وقایع آبان ۹۸ طی روزهای اخیر جنجال‌هایی را ایجاد کرد.

آنچه از قول او منتشر شد، این بود که در ابتدای گفتگو احتمالاً به طعنه و کنایه می‌پرسد که «در دادگاه لندن کشته‌شده‌ها را محکوم می‌کند یا قاتلین را؟» و در واکنش به پاسخ خبرنگار می‌گوید: «یکی از آن‌هایی که به مردم شلیک کرد من بودم. ما کشتیم. حالا چه کسی می‌خواهد ما را محاکمه کند؟» او می‌خواهد بی اعتبار بودن آن دادگاه نمایشی را که عروسک گردانش مسیح علی‌نژاد است، نشان دهد؛ حرفی نیست، خیلی هم خوب؛ اما با این عبارات؟!
او در پایان صحبت‌هایش می‌گوید که «شوخی کردم»! شوخی با چنین ادبیاتی در موضوعی که دو سال است عملیات روانی و رسانه‌ای و سیاسی غرب و رسانه‌های فارسی زبان غربی بر آن متمرکز شده تا هزار و یک دروغ نامربوط را به جمهوری اسلامی بچسباند؟ آیا این شوخی هم بخشی از این چسب نخواهد شد؟!
 

اما آنچه بیشتر جای تأمل دارد، اظهارات شاذ دیگر از او در موضوعاتی همانند همین موضوع، مهم و خاص است.
حسن نوروزی فروردین ۹۹ در گفتگو با روزنامه همدلی در مورد هواپیمای اوکراینی که دی ماه ۹۸ هدف شلیک اشتباهی قرار گرفته بود، گفت که «اساساً نوع پرواز این هواپیما مشکوک بوده است. این هواپیما از کنترل برج مراقبت و مراکز ما خارج شده بود. به نظر می‌رسد این هواپیما تحت کنترل امریکا قرار گرفته بود؛ بنابراین با توجه به این شواهد، بازداشت کردن افراد در این زمینه بی معناست. این هواپیما یک هفته قبل از آن در اسرائیل بوده و به نظر می‌رسد که دستکاری شده بوده است. برای این هواپیما اهداف خاصی در ایران تعیین شده بود و به نظر من، نیروهای نظامی در این زمینه وظیفه خود را به خوبی انجام داده‌اند.»

او همچنین هر نوع بازداشتی را در این مورد تکذیب کرد که واکنش سازمان قضایی نیروهای مسلح را در پی داشت و رئیس این سازمان اعلام کرد که علیه این نماینده اعلام جرم شده است: «این مصاحبه، برداشت شخصی ایشان و بدون اطلاع از کم و کیف قضیه بوده است و این گونه اظهارات علاوه بر اخلال در تحقیقات قضایی، موجبات تشویش اذهان عمومی را فراهم می‌نماید. از این رو علیه نامبرده در مراجع قضایی ذی صلاح تحت عنوان نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی اعلام جرم شده است.»‌اعلام جرمی که البته بعدها خبری از آن منتشر نشد و معلوم نیست به کجا رسید.


نوروزی دی ماه ۹۶ در گفتگو با سایت ضدانقلاب زیتون در مورد خودکشی یک زندانی در اوین، گفته بود: «ممکن است مرگ بسیاری از این افراد در زندان به دق کردن آن‌ها از غصه به خاطر کارهایی که انجام داده‌اند مربوط باشد. این‌ها در زندان به زشتی کار خود فکر کرده و شاید همین منجر به خودکشی آن‌ها شده است. بسیاری از این زندانیان کارمند بانک بوده و حتی مشکل گرانی و بیکاری نیز نداشتند.»
او در مورد اظهاراتش پیرامون آبان ۹۸ توضیحاتی ارائه کرده و آن گفتگو را جعلی و کار منافقین دانسته که البته، چون قبول دارد آن جملات را گفته، به نظر می‌رسد معنای «جعلی» را نمی‌داند! بماند که همان توضیحات علیه انگلیس هم اشتباهات متعدد دارد! خبرنگار را جعلی و منافق می‌خواند. اما چرا باید با رسانه‌های ضد ایرانی مصاحبه کند؟!
اظهارات شاذ نوروزی در زمینه‌های دیگر هم بوده، از جمله «فیلم منتشر شده از اوین کار صهیونیست هاست» و... این حجم از جنجال آفرینی از کسی که «نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس» است و انتظار بیشتری از او برای دقیق و حقوقی بودن می‌رود، عجیب نیست؟

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.