دستور مهم وزیر کشور در پی وقوع زلزله هرمزگان

وزیر کشور در گفت‌وگو با استاندار و رییس جمعیت هلال‌احمر استان هرمزگان و نیز فرماندار بندرعباس، خواستار بررسی و کمک فوری به مردم مناطق زلزله‌زده این استان شد.

 احمد وحیدی وزیر کشور عصر یکشنبه(۲۳ آبان)، در پی وقوع زلزله در جنوب کشور بلافاصله با مسئولان استان هرمزگان در جریان آخرین وضعیت زلزله‌زدگان این استان قرار گرفت.
وحیدی در این زمینه گفت: نیروی دریایی سپاه، هلال احمر، استانداری و ستاد بحران، همه در حال آماده‌باش به سر می‌برند.
وی در مورد آخرین آمار خسارات واردشده به مناطق زلزله‌زده استان هرمزگان، افزود: تا این لحظه یک تن بر اثر سقوط تیر برق جان باخته است و تاکنون خسارات جانی دیگری گزارش نشده است.
وزیر کشور تصریح کرد: آسیب جزیی به مناطق مسکونی وارد شده است و تیم‌هایی برای بررسی میزان خسارات وارده به منازل روستائیان اعزام شده‌اند.
بر اساس اعلام مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، امروز(یکشنبه، ۲۳ آبان) ۲ زلزله به فاصله یک دقیقه استان هرمزگان را لرزاند. زلزله‌ای به بزرگای ۶.۴ در مقیاس امواج درونی ساعت ۱۵ و ۳۷ دقیقه و ۴ ثانیه امروز یکشنبه ۲۳ آبان، در عمق ۱۵ کیلومتری زمین، شهر فین در هرمزگان را لرزاند. زلزله بعدی با بزرگای ۶.۳ در مقیاس امواج درونی زمین، ساعت ۱۵ و ۳۸ دقیقه و ۳۸ ثانیه فین هرمزگان را لرزاند.
همچنین تاکنون پنج پس‌لرزه با بزرگای ۴.۴، ۳.۹، ۳.۴ و ۴.۵ در قعه‌قاضی، فین و فارغان رخ داده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.