هشدار آمریکا نسبت به حمله نظامی احتمالی روسیه

طبق گزارشات، آمریکا به متحدان اروپایی خود هشدار داده که ممکن است روسیه، کمتر از یک ‌دهه پس از الحاق کریمه، به مناطق بیشتری از اوکراین حمله کند.

به گزارش ایندیپندنت، دیلی تلگراف نوشت، مقامات آمریکایی به همکاران اروپایی خود در مورد حمله نظامی احتمالی، در میان تجمع گسترده نیروها در نزدیکی مرز روسیه و اوکراین، اطلاع دادند.

وزارت دفاع اوکراین هفته گذشته اعلام کرد که حدود ۹۰ هزار نیروی روسی در آنجا جمع شده‌اند.

این صحنه‌ها، یادآور حمله روسیه به کریمه در هفت سال پیش است که منجر به الحاق این سرزمین شد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، روز چهارشنبه در مورد تهدید فعلی گفت: ما درک شفافی از اهداف مسکو نداریم، اما دستور کار کلی روسیه را می‌دانیم و نگرانی ما این است که روسیه ممکن است مرتکب اشتباه جدی شود و تلاش کند آنچه را که در سال ۲۰۱۴ انجام داده بود، دوباره تکرار کند.

یک روز بعد، کرملین مدعی شد که یکی از جت‌های جنگنده روسیه، یک هواپیمای جاسوسی انگلیس را پس از پرواز در نزدیکی کریمه، در روز پنجشنبه، مجبور به تغییر مسیر کرده است.

بر اساس گزارشات، هواپیمای بوئینگ انگلیسی "آر. سی ۱۳۵" به این شبه‌جزیره دریای سیاه، که غرب همچنان آن را متعلق به اوکراین می‌داند، نزدیک شد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این هواپیما پس از تلاش یک جت جنگنده سوخو ۳۰ برای رهگیری آن، مسیر پرواز خود را تغییر داد.

این حادثه در حالی رخ می‌دهد که آمریکا و متحدانش در واکنش به تجمع نیروهای روسیه، در نزدیکی مرز اوکراین، فعالیت نظامی خود را در این منطقه افزایش داده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.