خط و نشان قاطعانه دریادار سیاری برای دشمنان

امیر دریادار سیاری با اشاره به برگزاری رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش در روزهای اخیر گفت: اجرای این رزمایش نشان دهنده توان دفاعی کشور است و به صورت سالیانه یا در مقاطع زمانی مورد نیاز برگزار می‌شود که هریک اهداف راهبردی و عملیاتی خاص خود را دارد.

فرمانده رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش با بیان اینکه در برگزاری رزمایش دو هدف راهبردی و عملیاتی را دنبال کردیم، افزود: در اهداف راهبردی توان بازدارندگی خود را بالا می‌بریم تا هر زمان در مقابل هر تهدیدی آمادگی مقابله را داشته باشیم و در اهداف عملیاتی، انواع و اقسام سلاح‌ها را به کار گرفته و آزمایش می‌کنیم.

وی ادامه داد: در رزمایش‌ها، آموزش‌‎ها را آزمایش میدانی کرده و به دفاع عمق می‌دهیم و هماهنگی بین نیروها را پیگیری می‌کنیم و با به کارگیری سلاح‌ها در کنار یکدیگر برمبنای اهداف از پیش تعیین شده سناریوهای مختلف می‌نویسیم.

دریادار سیاری خاطرنشان کرد: در رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰، حدود ۱۵۰ سناریو و ۵۰ تمرین برای نیروهای چهارگانه ارتش تعریف کردیم که همه اینها اجرا شد و به اهداف عملیاتی دست یافتیم. اهداف عملیاتی در مسیر اهداف راهبردی ماست که همه این‌ها نشانگر اقتدار ارتش بوده و بیانگر این واقعیت است که هرگونه تعرضی با جواب سخت روبه رو خواهد شد.

وی با تاکید بر اهمیت نیروی دریایی به عنوان یک نیروی راهبردی خاطرنشان کرد: امروز ما در دریاهای آزاد حضور داریم و امنیت خطوط مواصلاتی خود را در مقابله با پدیده دزدی دریایی در خلیج عدن تامین می‌کنیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش ادامه داد: پرچم جمهوری اسلامی ایران را در دریای سرخ، مدیترانه، دریای جنوب چین، اقیانوس هند جنوبی، اقیانوس اطلس جنوبی و شمالی تا سن پترزبورگ و جنوب خلیج فنلاند توسط ناوشکن‌های نیروی دریایی ارتش به نمایش می‌گذاریم که نشان دهنده اقتدار جمهوری اسلامی ایران در دفاع از منافع کشور و راهبردی بودن نیروی دریایی ارتش است.

دریادار سیاری نمایش اقتدار در دریا را نشان دهنده توان عملیاتی نیروی دریایی ارتش دانست و تاکید کرد: دیپلماسی دریایی می‌تواند بزرگترین پشتیبان کشور در حوزه اقتصاد و تامین امنیت حمل و نقل انرژی و کالا در دریاها باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.