یک دیدار دیپلماتیک آمریکا را نگران کرد

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که ایالات متحده از گزارش‌ها درباره دیدار بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه و شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر امور خارجه امارات نگران است.

به گزارش روسیا الیوم، وزارت خارجه آمریکا در این بیانیه‌ مداخله جویانه آورده است: "واشنگتن از کشورهای منطقه می‌خواهد به دقت درباره آنچه اسد مرتکب شده فکر کنند."

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری گفت: "ما از گزارش‌های مربوط به این نشست و سیگنالی که ارسال می‌کند نگران هستیم."

وی ادامه داد: همانطور که قبلاً گفتیم، دولت آمریکا هیچ حمایتی از تلاش‌ها برای عادی‌سازی یا احیای روابط با بشار اسد نخواهد کرد.

سفر وزیر خارجه امارات به دمشق نقطه عطف مهمی در روابط کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس با سوریه بود و در از همان لحظه اعلام آن رسانه ها جنجالی شد، به‌ویژه که این دیدار نشانه بهبود روابط دمشق و ابوظبی است.

عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر امور خارجه امارات روز سه شنبه در اولین سفر خود به دمشق پس از ۱۰ سال بابشار اسد، رئیس جمهور سوریه دیدار کرد.

ریاست جمهوری سوریه با انتشار بیانیه‌ای تایید کرد که در این دیدار روابط دوجانبه بین دو کشور، توسعه همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف و تشدید تلاش‌ها برای کشف افق های جدید بررسی شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.