تاکید کرملین بر ضرورت دیداردوباره پوتین و بایدن

سخنگوی کرملین اعلام کرد، روسیه و آمریکا متوجه ضرورت دیدار روسای جمهور دو کشور هستند اما هنوز توافقی روی تاریخ این نشست حاصل نشده است.

به دنبال خبرساز شدن سفر اخیر رئیس سیا به مسکو و گفت‌و‌گوی تلفنی او با رئیس‌جمهور روسیه، سخنگوی کرملین درباره دیدار احتمالی سران دو کشور اظهارنظر کرد.

بنا بر گزارش رسانه‌های روسیه، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در جمع خبرنکاران اعلام کرد، روسیه و ایالات متحده آمریکا متوجه ضرورت برگزاری دیدار و نشست روسای جمهور دو کشور هستند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که مسکو و واشنگتن هنوز به توافقی درباره برنامه زمانی برگزاری نشست بیت ولادیمیر پوتین و جو بایدن نرسیده‌اند.

خبرنگاران از سخنگوی کرملین درباره احتمال دیدار پوتین و بایدن در اوایل سال ۲۰۲۲ میلادی سوال کردند.

پسکوف در جواب این سوال خبرنگاران گفت: «این تفاهم وجود دارد که لازم است دیداری برگزار شود و روسای جمهور دو کشور به ارتباطات خود ادامه دهند اما هنوز زمان دقیقی تعیین نشده است».

اظهارات سخنگوی ولادیمیر پوتین درباره ضرورت دیدار روسای جمهور روسیه و آمریکا در شرایطی مطرح شده که اخیرا «ویلیام برنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به مسکو سفر کرد.

طبق گزارش‌ها، رئیس سیا در این سفر با مقام ارشد اطلاعاتی روسیه دیدار دوجانبه ترتیب داد و همچنین با رئیس‌جمهور روسیه به صورت تلفنی گفت‌و‌گو کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.