بازدید وزیر دفاع و فرماندهان ارشد ترکیه از نقاط مرز‌ی با ایران+عکس

وزیر دفاع ترکیه همراه با شماری از فرماندهان ارشد این کشور از نقاط مرزی ترکیه با ایران و اقدام‌های صورت گرفته برای مقابله با مهاجران غیر قانونی بازدید کردند.

رسانه‌های ترکیه از بازید وزیر دفاع و شماری از مقام‌های ارشد نظامی ترکیه از  نقاط مرزی ترکیه با ایران و بازرسی اقدام‌های انجام شده یا در حال اجرا جهت مقابله با مهاجرت‌های غیر قانونی خبر دادند.

به نوشته روزنامه «ینی شفق» «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه به همراه فرماندهان ارشد نظامی روز یکشنبه از اقدامات انجام شده برای مقابله با مهاجرت های غیرقانونی در مرز این کشور با ایران بازدید کردند.

LB0e2lrtTVRP

آکار، ژنرال «یاشار گولر» رئیس ستاد کل ارتش، ژنرال «موسی آوسور» فرمانده نیروی زمینی، دریاسالار «عدنان اوزبال» فرمانده نیروی دریایی و ژنرال «حسن کوچوکاکیوز» فرمانده نیروی هوایی از سوی فرماندار استان مرزی وان مورد استقبال قرار گرفتند.

وزیر دفاع ترکیه پس از تکمیل بازرسی‌های خود در منطقه در مراسمی در فرماندهی تیپ مرزی شرکت خواهد کرد.

 وزارت کشور ترکیه اخیرا اعلام کرد که ساخت دیوار مرزی بین این کشور و ایران به طول ۸۱ کیلومتر که با هدف جلوگیری از عبور غیرمجاز مرزی توسط قاچاقچیان، مهاجران  غیرقانونی و تروریست‌ها کشیده شده، به اتمام رسیده است. «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه، با انتشار تعدادی از عکس از این دیوار در توئیتر از تمام ساخت آن خبر داد. 

وی گفت که ساخت این دیوار بخشی از برنامه این کشور برای افزایش امنیت مرزی است و از شرکت توکی به عنوان مجری این دیوار تشکر کرد. 

ترکیه ۵۳۴ کیلومتر با ایران مرز مشترک دارد که تروریست‌های پ‌پ‌ک، قاچاقچیان مواد مخدر و مهاجران غیرقانونی به صورت غیرقانونی در برخی موارد از آن عبور می‌کنند.  این کشور در سال ۲۰۱۸ هم دیواری به طول ۷۶۴ کیلومتر از جنس بتن در مرز خود با سوریه کشیده بود. 

ترکیه چندی قبل نیز اعلام کرد که قصد دارد به عنوان بخشی از پروژه مشترک اتحادیه اروپا و برنامه توسعه سازمان ملل، بیش از ۸۰ هزار قبضه مین  واقع در مرزهای شرقی خود با ایران را پاکسازی کند.

 پروژه پاکسازی مین‌های ضد نفر به مساحت ۴.۲ میلیون متر مربع زمین با هزینه 18.6 میلیون یورویی (۲۱.۷ میلیون دلار) توسط اتحادیه اروپا تامین و توسط سازمان ملل و مرکز عملیات مین گذاری ترکیه انجام شده است و منطقه نزدیک مرز ترکیه و ایران را پوشش می‌دهد.

انتهای پیام/م

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایی

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.