اعلام آمادگی انگلیس برای کمک به حل یک پرونده در مصر

سفیر انگلیس در قاهره با تاکید بر اینکه کشورش اهمیت بالای پرونده سد النهضه برای مصری‌ها را درک می‌کند، گفت: انگلیس تصمیم دارد در مورد این پرونده در شورای امنیت به مصر کمک کند.

گرت بایلی، سفیر انگلیس در قاهره در گفتگو با شبکه ماهواره‌ای "ON" اظهار کرد: در جلسه بررسی پرونده سد النهضه در شورای امنیت، حمایت کاملی از سمت انگلیس به عنوان یکی از پنج عضو دائم آن وجود دارد.

سفیر انگلیس در قاهره گفت: ما برای کمک به مصر در شورای امنیت در مورد لزوم برگزاری نشستی برای بررسی پرونده سد النهضه مصمم بودیم و می‌دانیم بیانیه شورای امنیت در این خصوص رضایت‌بخش نیست.

بایلی افزود: نقش انگلیس در پرونده سد النهضه به دلیل نفوذی که دارد، مهم است و اگر مصر از ما برای کمک در این پرونده درخواست کمک کند، به این درخواست پاسخ خواهیم داد، این موضوع جدیدی برای مصر نیست، من ۲۰ سال قبل در اوایل هزاره سوم نیز در سفارت کشورمان در قاهره خدمت می‌کردم.

او ادامه داد: به تازگی به عنوان سفیر کشورم در قاهره منصوب شدم و متوجه تغییرات بسیاری با زمان حضورم در این کشور در اوایل هزاره شدم، موارد جدید بسیاری از شهرهای جدید گرفته تا انرژی‌های تجدیدپذیر وجود داشتند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.