سرلشکر رشید: دشمنان از آزمودن قدرت ارتش و سپاه پرهیز کنند

سردار سرلشکر پاسدار غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیا (ص) در جمع فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران در رزمایش مشترک «ذوالفقار ۱۴۰۰» اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی و نیرو‌های مسلح همواره خود را برای رویارویی راهبردی و عملیاتی و تاکتیکی برای حفظ ثبات امنیتی و موجودیت و تمامیت ارضی ایران عزیز و همچنین موقعیت و قدرت منطقه‌ای در برابر ائتلاف دشمنان (و به‌طور مشخص ائتلاف آمریکا و رژیم صهیونیستی) آماده نگه می‌دارند.

وی افزود: امروز هم در این رزمایش بزرگ که در منطقه عمومی جنوب استان سیستان و بلوچستان و استان هرمزگان و سواحل مکران و شمال اقیانوس هند در حال اجراست، شاهد آمادگی‌ها و توانمندی‌های بالای نیرو‌های دریایی، زمینی، هوایی و پدافند هوایی ارتش بودیم که موجب مباهات است.

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیا (ص) ادامه داد: در طول سال هم نیرو‌های ارتش و سپاه رزمایش‌های متعدد پدافند هوایی، زمینی، هوایی و دریایی انجام می‌دهند.

سردار رشید سپس به تجارب دوران جنگ تحمیلی اشاره و عنوان کرد: بزرگترین درس و تجربه هشت سال دفاع مقدس، ضرورت برخورداری از قدرت نظامی برای پاسخ قدرتمندانه به تهدیدات است.

وی تأکید کرد: تهدید از سوی هر قدرت مستکبر و متجاوز در هر سطحی و از مبدأ هر سرزمینی باشد، نیرو‌های مسلح ما شامل ارتش و سپاه، آن را سرکوب می‌کنند.

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیا (ص) گفت: ارتش و سپاه فرزندان رشید این سرزمین شاکله قدرت دفاعی کشور را بر پایه میراث ملی-تاریخی-راهبردی هشت سال دفاع مقدس بنا کرده‌اند تا مانع از اشتباه محاسباتی متجاوزان به این سرزمین شوند.

سرلشکر رشید در پایان خاطرنشان کرد: ما مؤلفه‌های قدرت و روش استفاده از آن را از درون تجربه‌های بحران و جنگ آموخته‌ایم و امیدواریم که دشمنان از آزمودن اراده و قدرت ارتش و سپاهِ ما پرهیز کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.