پیش بینی بورس امروز 15 آبان 1400

حرکت شاخص در هفته پیش رو در صورتی که خریداران بخشی از تردیدهایشان را کنار بگذارند روبه جلو خواهد بود. با سیاست های اعمال شده، احتمالا حقوقی ها دوباره در سمت تقاضا تحرکاتش را ادامه میدهند، از این حیث میتوان شاهد صعودی شدن شاخص بود اما سمت عرضه میتواند دوباره جلوی پیش روی شاخص را بگیرد.

رفتار بورس بازان در روز چهارشنبه با شرایط روبه بهبودی دنبال شد و انتظار میرود در روز شنبه با تکرار الگوی رفتاری، شنبه هم شاهد تحرکات سمت تقاضا و به دنبال آن پیش روی شاخص باشیم. آنچه در شرایط فعلی میتواند تعیین کننده باشد، برآیند نیروهای درونی بازار است. تغییرات مثبت دلار در روز چهارشنبه و پنج شنبه و تغییرات مثبت کامودیتی ها و نفت میتواند در سمت شاخص سازها تحرکات را دنبال کند.

تازه ترین نظرسنجی «اقتصادنیوز» هم گویای این است که بیشتر پاسخگویان و فعالان بورس معتقد بازار از روز شنبه با تحرکات سمت تقاضا دنبال میشود اما این تحرکات به دلیل توان عرضه، شکننده ارزیابی میشود. با تغییر جهت خروج پول حقیقی ها از بازار سهام، شرایط برای تقویت سمت تقاضا از وزن و سهم بیشتری برخوردار است. ورود پول حقیقی ها اگر در روز شنبه تداوم یابد، چه بسا که میتوان شاهد تداوم این تحرکات در سمت تقاضا بود. البته چالش مربوط به نقدینگی در بازار همچنان پاشنه آشیل بازار نام برده میشود.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «پیش بینی بورس 15 آبان /سرمایه‌گذاران در انتظار پالس مثبت!» بخوانید.

 

 
 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.