دادستان کل کشور: سپاه، آمریکایی‌ها را سرشکسته کرد

حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه دادستان جدید مرکز استان گلستان اظهار داشت: ۶۰ سال است که دشمنی آمریکا با ملت ایران وجود دارد اما در طول ۴۳ سال گذشته پوزه آمریکا با درایت امامین انقلاب اسلامی به خاک مالیده شده است.

 دادستان کل کشور با اشاره به سرشکستگی آمریکایی‌ها در ماجرای دزدی نفت ایران گفت: نیروی دریایی سپاه پاسداران، کاری کرد، کارستان و مقابله‌ای جانانه با آمریکایی‌ها داشت و آنان را سرشکسته کرد.

وی با اشاره به برخی دسیسه‌ها و توطئه‌های آمریکا علیه ملت ایران افزود: در ایجاد گروهک‌ها و همچنین کودتای نظامی در ابتدای انقلاب و جنگل تحمیلی رد پای آمریکا مشخص است و فضا به‌گونه‌ای شد که دو قطب شوروی و آمریکا اختلافات خود را کنار گذاشتند و برای شکست انقلاب اسلامی به میدان آمده بودند.

دادستان کل کشور با اشاره مقابله جانانه نیروی دریایی سپاه با آمریکایی‌ها در ماجرای روز گذشته آن را حرکتی ارزشمند دانست و گفت: نیروی دریایی سپاه در برخورد با نیروهای آمریکایی کاری کرد، کارستان و نیروهای آمریکایی نیز در دفاع از نفتکش با تمام سرشکستگی نتوانستند اقدامی کنند.

وی افزود: انسان‌های والا مقام و از خودگذشته مانند حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی در برابر جریان خطرناک در منطقه ایستادند و اجازه ندادند که اهداف شوم مستکبران محقق شود و این تاریخ عجیب و برگ‌های بسیار زرین این ملت رقم زده است.

وی بیان داشت: کیفیت مقابله و نحوه آن در برابر توطئه‌های آمریکا تغییر پیدا کرده است و آمریکا در سه جبهه مسائل فرهنگی و امور اعتقادی، جنگ اقتصادی  و هویت با ملت ایران مقابله می‌کند. ما نیز وظیفه داریم در سه جبهه‌ای که دشمن پیش روی ملت ایران گشوده است، مقابله کنیم.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: اگر در جامعه امنیت نباشد نمی‌توان کاری را پیش برد و انجام داد؛ بنابراین همه باید برای تحقق امنیت جامعه نقش خود را ایفا کنیم.

وی با تأکید بر اینکه سند تحول در قوه قضاییه اجرا می‌شود، گفت: انسان‌هایی که مسئولیت اجرای عدالت در جامعه را برعهده دارند باید این تحولات را اجرایی کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.