سردار فضلی: اگر چهار دهه از عمر انقلاب می‌گذرد از برکت خون شهیدان است

جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران گفت: خون شهدا پایه‌های انقلاب اسلامی را مستحکم کرد و اگر چهار دهه از عمر انقلاب می‌گذرد از برکت خون شهیدان است.

سردار علی فضلی در مراسم تکریم از خانواده شهید جمال محمدشاهی با تاکید بر نقش شهدا در حفظ انقلاب و نظام جمهوری اسلامی گفت: اگر خون مطهر شهدا نبود، ما ارمغانی برای نسل‌های آینده نداشتیم، خون شهدا پایه‌های انقلاب اسلامی را مستحکم کرد و اگر چهار دهه از عمر انقلاب می‌گذرد از برکت خون شهیدان است.

 وی با بیان اینکه همه آحاد رزمندگان در عملیات والفجر ۲ سهم و نقش بزرگی داشتند، گفت: این عملیات در منطقه پیران‌شهر اجرا شد، همه نیروهای دفاعی کشور اعم از سپاه و ارتش عازم این عملیات شدند، البته قبل از شروع عملیات برای آماده‌سازی  به منطقه اعزام شدیم.  

این فرمانده دفاع مقدس عملیات والفجر را از جمله عملیات‌های سرنوشت‌ساز عنوان کرد و افزود: همه بزرگان ما و فرماندهان دفاع مقدس از جمله شهید صیاد شیرازی، شهید آبشناسان، شهید باکری، شهید همت، شهید سردار سلیمانی و بسیاری از شهدای دیگر در عملیات والفجر سهم و نقش بسزایی داشتند.  

سردار فضلی با بیان اینکه همه مراحل عملیات والفجر با موفقیت انجام شد، گفت: ۲۷ مهر ۱۳۶۲ مرحله اول عملیات نیز به همین ترتیب صورت گرفت، مرحله دوم نیز با پیروزی رزمندگان اسلام سپری شد و بخشی از دره در اختیار ما قرار گرفت و در چهارم آبان سال ۱۳۶۲ هم مرحله سوم به اجرا در آمد. برادران ارتش و سپاه مصمم به ادامه عملیات بودند و در این رشته ارتفاعات، شاهد مقابله حق و باطل بودیم، در مرحله چهارم شهید همت فرماندهی عملیات را برعهده داشت که در بخش‌های موفق و در بخش‌های روبرو شد.  

جانشین معاون هماهنگ کننده سپاه با اشاره به دستاوردهای عملیات والفجر اظهار کرد: در نتیجه عملیات والفجر و تلاش رزمندگان اسلام بخش زیادی از مناطقی که در دست دشمن بود به تصرف سپاه اسلام درآمد. در این عملیات شهید علی رضاییان از جمله رزمندگانی بود، که به درجه والای شهادت نائل شد.

وی خاطرنشان کرد:  شهید جمال محمدشاهی از جمله شهدایی بود که در عملیات والفجر به شهادت رسید. عملیات والفجر نبرد سختی بود، که همه رزمندگان اسلام در جبهه حق علیه همه باطل ایستادگی کردند. عراقی‌ها با ۱۲۷ گردان وارد عمل شدند و ایران نیز با ۱۳۱ گردان وارد عملیات شد.

 سردار فضلی افزود: اگر شهید محمدشاهی‌ها نبودند، در عملیات والفجر دستاوردی نداشتیم اینها رفتند که در جغرافیای امن جمهوری اسلامی ایران علی‌رغم همه دشمنی‌هایی صورت می‌گیرد، امروز آسوده زندگی کنیم.  

سردار فضلی در پایان یادآور شد: در عملیات والفجر نه تنها خود شهدا بلکه خانواده آنها نیز حضور داشتند، کما اینکه خاندان محمدشاهی همواره در عملیات حضور داشتند و امیدوارم فردای قیامت شرمنده شهدا نباشیم.

سردار فضلی: اگر خون مطهر شهدا نبود، ما ارمغانی برای نسل‌های آینده نداشتیم

همچنین در این مراسم ماشاءالله محمدشاهی، برادر شهید جمال محمدشاهی، با تاکید بر اینکه شهدا زنده هستند، افزود: جمال پیدا نشد بلکه ما خود را پیدا کردیم، برادرم در قلب‌ها و دل‌های عاشق بود. او پیدا و در دلها ساکن بود. ‌در حقیقت امروز خواست خدا بود که مزار او پیدا شود. جمال در خانواده‌ای که ساده زیستی را سرلوحه خود قرار داده بود، به دنیا آمد و رشد کرد کما اینکه پدرم کارگر بود و شرافتمندانه زندگی کرد.  

برادر شهید محمد شاهی در ادامه تصریح کرد: بنده به عنوان برادر شهید صادقانه می‌گویم که گریه بنده به خاطر شهادت برادرم نیست چرا که او به جایگاه والایی دست پیدا کرد، بلکه به دلیل انتظار مادرم در این ۳۷ سال بود. مادرم بسیار صبور بود اما در سال‌های آخر زندگی خود مدام زمزمه می‌کرد که فرزندم کجاست.  

وی یادآور شد: کسی نگوید شهید جمال از گمنامی درآمده چراکه او و همه شهدا سرّالله است. شهدا وقتی شناخته می‌شوند که به هدف مدنظر آنها دست پیدا کنیم. ما از برنامه امروز شگفت زده شدیم. من فکر نمی‌کردم از شهیدی که ۳۷ سال پیش به شهادت رسیده، به این صورت تجلیل شود.

سردار فضلی: اگر خون مطهر شهدا نبود، ما ارمغانی برای نسل‌های آینده نداشتیم

مراسم تکریم از خانواده شهید جمال محمدشاهی که ۳۸ سال پیش به مقام والای شهادت رسیده بود و سال ۹۰ به عنوان شهید گمنام در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به خاک سپرده شده بود، روز  چهارشنبه  در این مجموعه فرهنگی- ارزشی با حضور سردار علی فضلی، جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، علی اصغر جعفری، مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، مصلحی، رییس روحانیت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد.  

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.