واکنش رئیس جمهور به اهانت به آیت الله صافی گلپایگانی

محمد مهاجری نوشت: دیروز یادداشتی از من در روزنامه اعتماد به چاپ رسید که در بخشی از آن نوشته بودم جناب رییس‌جمهور واکنشی به موضوع حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی نداشته است.

حدود ساعت 10 صبح از دفتر رییس محترم تماسی گرفته شد و آقای دکتر عسکری معاون سیاسی دفتر ایشان با بیانی بسیار محترمانه گفتند که آقای رییس‌جمهور مطلب را خوانده‌اند و ضمن ابلاغ سلام گفته‌اند که به این موضوع واکنش نشان داده‌اند و علاوه بر آن وزیر ارشاد نیز اظهاراتی داشته‌اند.


در پاسخ به معاون محترم سیاسی دفتر رییس‌جمهور عرض کردم قبل از نوشتن یادداشت، جست‌وجو کرده‌ام و چنین خبری را ندیده‌ام اما مجددا بررسی می‌کنم و اگر اشتباه کرده باشم حتما جبران می‌کنم.
سپس به سایت ریاست‌جمهوری مراجعه کردم و دیدم جناب آقای رییسی در جلسه هیات دولت جمله زیر را بیان کرده‌اند: 
«دکتر رییسی ضمن تاکید به تمامی وزرا برای برگزاری نشست با نخبگان در هر یک از حوزه‌های تخصصی گفت: بهره‌گیری از دیدگاه‌های نخبگان به ویژه علما و مراجع عظام تقلید ضروری است چراکه ایشان خیرخواه مردم، مسوولان و کشور هستند و رهنمودهای مراجع عظام تقلید همواره چراغ راه مردم و مسوولان است.»
هرچند که از نگاه من، بیانات رییس‌جمهور محترم خیلی کلی است (و لابد مصلحتی در پس آن بوده) و از آن برنمی‌آید که قصد واکنش جدی داشته‌اند اما لازم می‌دانم سهو خود را اصلاح و تعبیر به کار رفته در یادداشت را جبران کنم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.