اپل دومین برند پرفروش گوشی هوشمند شد

به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مجموعه کامل داده‌های مربوط به فروش جهانی گوشی‌های هوشمند در سه ماهه سوم سال میلادی که از سوی Canalys منتشر شده تأیید می‌کند که اپل پس از سامسونگ در جایگاه دوم بیشترین سهم از عرضه جهانی گوشی‌های هوشمند قرار گرفته است.

در مجموع در دوره جولای تا سپتامبر، ۳۲۵.۵ میلیون دستگاه فروخته شده که نشان دهنده کاهش ۶ درصدی نسبت به زمان مشابه در سال گذشته است. دلیل اصلی کاهش محموله‌ها هم کمبود مداوم و جهانی تراشه است.

سامسونگ در مجموع ۶۹.۴ میلیون گوشی فروخته و اگرچه این رقم نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد کاهش داشته، اما این شرکت از سایر سازندگان پیشی گرفته است. اپل موفق به فروش ۴۹.۲ میلیون دستگاه شد که نشان دهنده افزایش ۱۴ درصدی نسبت به سال گذشته است. دلیل این اتفاق هم تقاضای زیاد سری آیفون ۱۳ و همینطور فروش نسبتا مناسب از نسل آیفون ۱۲ است.

شیائومی با فروش ۴۴ میلیون دستگاه در رتبه سوم قرار دارد. شرکت‌های Oppo (۳۶.۷ میلیون) و vivo (۳۴.۲ میلیون) نیز در رتبه‌های چهارم و پنجم این لیست قرار دارند. هر دو شرکت با فروش ۱۸ درصد گوشی‌های بیشتر در این سه ماهه، پیشرفت‌هایی را ثبت کردند.

با نگاهی به سه ماه پایانی سال، تحلیلگران تحقیقاتی Canalys بر این باورند که برند‌های گوشی‌های هوشمند بر روی بهینه سازی زنجیره تامین، سازماندهی مجدد استراتژی‌های قیمت گذاری و ارائه معاملات حامل‌های جدید تمرکز خواهند کر

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.