واکنش آذری جهرمی به انتشار مطالبی علیه آیت الله صافی گلپایگانی

محمدجواد آذری جهرمی وزیر پیشین ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار یادداشتی در کانال تلگرامی خود با عنوان «دو نکته پیرامون مسئله‌ی سایت رجانیوز و مرجعیت» به مساله بیانات اخیر آیت الله صافی گلپایگانی و واکنش سایت رجانیوز نسبت به بیانات ایشان واکنش نشان داد.

واکنش آذری جهرمی به انتشار مطلبی علیه آیت الله صافی گلپایگانی

متن یادداشت جهرمی به شرح ذیل است:

۱- همانطور که همه میدانیم آن چیزی که در یک نظام مردم سالار همواره اهمیت دارد «نظر مردم» است. مرجع تقلیدی فاضل و عالی‌قدر، بنا به وظیفه‌ی ذاتی مرجعیت پیرامون نظر و دغدغه‌ی مردم با مسئولان صحبت کرده است و بیاناتی ایراد فرمودند. بنا بر اظهارات مسئولان عالی کشور هم که حرکت کشور در مسیر «نظر مردم» می‌باشد. پس، جای گلایه و ایراد کجاست؟

آیا ایراد کار «نظر مردم» است؟ آیا ایراد از مرجعیت است؟ آیا ایراد از بیان نظر مردم است؟ چرا مشخص نمی‌فرمایند که ایراد دقیقاً از چیست؟

۲- در لغتنامه‌ها رجا به را معنای کلمه‌ی امید نوشته‌اند. در فرهنگ انقلاب اسلامی «رجا» ارجاعی دارد به شخصیت والامقام، شهید رجایی. آیا در سیره‌ی این شهید، تعرض به مرجعیت بوده است؟ آیا نفس این گونه مطالب استفاده از «خوفیه» برای ترساندن مردم و رضایت عده‌ای از عدم مراجعه به «نظر مردم» نیست؟

امیدوارم برادران رجانیوز، با پذیرش خیرخواهی‌ها، اشتباه صورت گرفته را #جبران کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.