پیش بینی بورس امروز 8 آبان 1400

در شرایطی که دو روز آخر هفته گذشته شرایط خریداران روبه بهبود بود که از هفته پیش رو این وضعیت (با توجه به غیرفعال بودن موتورهای رشد بازار سهام) ممکن است باز هم در یک دامنه محدود با تداوم فشار فروشندگان در سمت عرضه دنبال شود. اکنون شاخص در آستانه بازگشت دوباره به کانال ۱.۴ میلیون واحد است و به احتمال قوی با توجه به سیگنال های مثبت در خصوص بازار سهام، از شنبه تحرکات تقاضا فعالتر دنبال میشود.

در سمت تقاضا اگرچه خریداران فعال خواهد بود اما فروشندگان همچنان پای ثابت معاملات هستند و در وضعیت تردید و انتظار خریداران در بازه زمانی که گزارش های عملکرد شرکت ها هم منتشر شده، فشار و موج عرضه ها تداوم خواهد یافت. تازه ترین نظرسنجی هم نشان میدهد که خریداران از روز شنبه دوباره در تک سهم ها و برخی از شاخص سازها تحرکاتی را در ابتدای معاملات آغاز خواهند کرد اما باید منتظر ماند که این تحرکات در برابر عرضه ها چقدر دوام میآورد.

با توجه به عملکرد شاخصه های بازار سهام، بازار فعلا با موج فشار عرضه روبه روست اما از شدت و تُندی موج ها کاسته شده و احتمالا با تداوم مقاومت خریداران، شاهد حرکت روبه جلوی شاخص باشیم، هر چند که این حرکت به احتمال قوی دوام و پایدار نخواهد بود.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «پیش بینی بورس 8 آبان 1400/حمله دوباره خریداران بورس» بخوانید.

 

 
 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.