اعتراض شدید دانشگاه آزاد به دستور نماینده نجف‌آباد

در بیانیه روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد آمده است:

درخصوص موضوع تخریب غیرقانونی بخشی از دیوارهای منتهی الیه جنوبی اراضی دانشگاه که پس از پایان مراسم کلنگ زنی پروژه تقاطع غیر همسطح شهدای دانشجوی نجف آباد توسط پیمانکار طرح و به دستور نماینده محترم مجلس انجام شد جهت تنویر افکار عمومی روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد مواردی را به اطلاع می‌رساند:

۱. احداث تقاطع غیرهمسطح در این میدان که از نقاط حادثه خیز و نا ایمن راه‌های استان می‌باشد به دلیل همجواری با دانشگاه و اینکه محل تردد روزانه دانشجویان، اساتید و کارکنان این واحد دانشگاهی می‌باشد، همواره یکی از مطالبات جدی دانشگاه از مسئولین شهرستان و استان بوده و دائماً پیگیری می‌شده است.

۲. دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد همواره مساعدت و کمک به رفع مشکلات و معضلات شهرستان و مردم شهیدپرور نجف آباد و از جمله این طرح بزرگ را به عنوان مسئولیت اجتماعی خود دانسته و تا حد توان حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد (کما اینکه در موضوع متروی نجف‌آباد-اصفهان، ۳۷ هکتار از اراضی تحت مالکیت دانشگاه برای احداث دپوی اولیه قطارها، در اختیار این طرح قرار گرفت)

بیانیه دانشگاه آزاد برای لودرسواری نماینده نجف‌آباد: ضمن اعتراض شدید به اقدام غیرقانونی،حق شکایت داریم

۳. تقاضای رسمی آزادسازی حدود ۴۰۰۰ متر مربع از اراضی حاشیه جنوبی دانشگاه به انضمام نقشه‌های اجرایی این طرح،طی نامه شماره۴۰۰/۴۳۷۹۴ مورخ ۱۴۰۰/۷/۲۵ و پس از جلسه مورخ ۱۴۰۰/۷/۱۱ (اولین جلسه با حضور مسئولین دانشگاه برای موضوع آزادسازی) به دانشگاه اعلام و دانشگاه نیز بلافاصله موضوع را جهت انجام مراحل اداری و اخذ مجوزهای لازم از مراجع بالادستی در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، در دستور کار قرار داد که مراحل اداری آن با پیگیری‌های مداوم و مستمر در حال نهایی شدن می‌باشد. (ضمن اینکه در جلسه ۱۴۰۰/۷/۱۱ دانشگاه خواستار مهلت حداقل یک ماهه پس از ابلاغ نقشه‌های اجرایی طرح برای طی سلسله مراتب اداری، عقد توافقنامه و تعیین تعهدات شهرداری و اخذ مجوزهای لازم شد که مورد موافقت اعضا قرار گرفت.)

۴. در روز سه شنبه ۱۴۰۰/۸/۴ تنها پس از گذشت ۸ روز از ابلاغ نقشه‌های اجرایی و تقاضای آزادسازی به دانشگاه و پس از اتمام مراسم کلنگ‌زنی پروژه که با حضور استاندار محترم و مسئولین شهرستان و استان انجام شد، متأسفانه و در کمال ناباوری پیمانکار پروژه در معیت نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی در اقدامی کاملاً غیرقانونی و خارج از عرف و بدون هرگونه هماهنگی قبلی و بدون اخذ مجوز، اقدام به تخریب بخشی از دیوارهای دانشگاه می‌نماید (که متأسفانه تصاویر آن در فضای مجازی منتشر و موجب وهن به دانشگاه شد.)

۵. این واحد دانشگاهی به دلیل عمل به وظایف و مسئولیت‌های قانونی خود،دراسرع وقت موضوع را پیگیری و مکاتبات لازم را با مسئولین شهرستان و مقامات قضائی انجام می‌دهد و ضمن اعلام اعتراض شدید نسبت به این اقدام غیرقانونی و ساختارشکنانه،خواستار توقف فوری هرگونه عملیات عمرانی تا قبل ازطی شدن مراحل اداری،عقد توافقنامه و تعهدات شهرداری واخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح دانشگاه آزاد اسلامی می‌گردد که این موضوع انجام و کلیه عملیات‌ها متوقف می‌شود ضمن اینکه در این مکاتبات دانشگاه حق خود را در پیگیری قضائی موضوع محفوظ نگه می‌دارد

۶. مجموعه مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد حراست و حفاظت از کیان دانشگاه را همواره از وظایف اصلی خود دانسته و می‌داند و ساحت دانشگاه را که مکانی برای تعلیم و تربیت نسل جوان و آینده سازان ایران اسلامی است مقدس و شریف شمرده و به عنوان دانشگاهی اجتماعی و جامعه محور (از مردم و برای مردم) رفع مشکلات و مسائل جامعه را در اهداف کلان خود قرار داده است. لذا کمک به این پروژه و به نتیجه رساندن آن را نیز (البته به صورت قانونمند و بدون ایجاد هرگونه حاشیه و اقدام ساختارشکنانه) پیگیری نموده و آماده هرگونه همکاری در این موضوع و سایر موضوعات به تشخیص مسئولین محترم شهرستان و استان می‌باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.