سفیر لبنان در بحرین احضار شد

اسکای نیوز گزارش داد، در ادامه واکنش به اظهارات وزیر اطلاع رسانی لبنان، این بار وزارت خارجه بحرین، سفیر لبنان در منامه را فراخواند و یادداشت اعتراضی خود به اظهارات وزیر اطلاع‌رسانی لبنان در محکومیت تجاوزات سعودی علیه یمن را به او داد.

وزارت خارجه بحرین روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که برای ابلاغ اعتراض رسمی خود به اظهارات جنجالی «جورج قرداحی» وزیر اطلاع‌رسانی لبنان علیه «ائتلاف عربی علیه یمن» و مواضع قرداحی در حمایت از یمنی‌ها، سفیر لبنان در منامه را فراخواند.

«جورج قرداحی» وزیر اطلاع رسانی لبنان دو شب پیش در یک برنامه ضبط شده تلویزیونی ضمن محکوم کردن اقدامات و جنگ‌های ائتلاف متجاوز سعودی در یمن اعلام کرد که جنبش «انصارالله» در سالهای جنگ فقط از خود در برابر اقدامات این ائتلاف دفاع کرده است. وی در بخشی از سخنان خود گفته بود: «من معتقدم جنگ یمن یک جنگ بیهوده است و باید متوقف شود. ملت یمن از خود دفاع می‌کند. آیا چنین ملتی باید مورد تجاوز قرار گیرد».

سخنان قرداحی واکنش‌های متعددی را در محافل مختلف لبنان به همراه داشت. رسانه‌های لبنانی نزدیک به عربستان سعودی به شدت قرداحی را مورد هجمه قرار دادند و مدعی شدند که اظهارات او موجب وقوع یک بحران بزرگ در روابط میان بیروت و ریاض خواهد شد. این رسانه‌ها به صورت آشکار قرداحی را تحت فشار قرار دادند تا از سمت خود استعفا دهد؛ فشاری که البته جواب نداد و وزیر اطلاع رسانی لبنان اعلام کرد که چنین کاری نمی‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.