سردار سلامی: آمریکا دشمن شماره یک ایران است

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه امام رضا(ع) استان خراسان رضوی با بیان اینکه اقتدار آمریکا در جهان رو به کاهش است، اظهار داشت:‌ در دورانی که فشارهای نظام سلطه در مقابل حرکت رو به پیشرفت جمهوری اسلامی به اوج خود رسید، مردم ما با دست خالی در برابر تهاجم همه‌جانبه ایستادگی کردند و قدرت نظامی بزرگ و مخوف آن زمان را با استحکام قلوب خود درهم شکستند.

وی افزود: اگر چه مستکبران همیشه از قدرت دنیایی بهره‌‌مندند و از امکانات مظلومان برای تجهیز بیشتر خود استفاده می‌‌کنند اما حقیقت آن است که از ابتدای تاریخ تاکنون، هیچ‌‌گاه جریان باطل به این سطح از امکانات و تجهیزات نرسیده بود. با این حال، حتی جبهه باطلی به گستردگی نظام کنونی سلطه نیز مقهور اراده و خواست ملت ایران شده ‌و تحقق «جاءَ الحَق وَ زَهَقَ الباطِل اِنَّ الباطِلَ کانَ زَهوقا» را به تصویر کشیده است.

وی اظهار داشت: دوران ما، دوران به اوج رسیدن جهالت مدرن است اما در همین ایام نیز اگر یک ملت از جان و مال خود گذر کند و با اعتماد به وعده الهی، به مصاف دشمنان دین خدا برود، نصرت الهی را به پشتیبانی خود خواهد داشت.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه ملت ما، سیمای آمریکا در جهان را مخدوش کرده است گفت: اگر امروزه مشاهده می‌‌کنیم که به طور روزافزون از اقتدار آمریکا در عرصه‌‌های سیاسی، نظامی و اقتصادی کاسته می‌‌شود، به این خاطر است که اسلام به عنوان منشور تکامل بشری، گوی رقابت را از همه ابرقدرت‌های عالم ربوده و حتی در دل جوامع غربی توسعه می‌ یابد.

وی با بیان اینکه جهان امروز، جهان نبردهای همه‌جانبه مستکبران عالم با ملت‌های مستضعف است گفت: آمریکا دشمن شماره یک نظام و مردم ماست و تمام تلاش خود را به کار گرفته تا میان مکتب، ملت و ولایت فاصله ایجاد کند، دشمن به درستی دریافته که رهبر معظم انقلاب، سرچشمه توفیقات جامعه ماست و با هدف قراردادن ولایت به عنوان قائمه نظام، درصدد پایین آوردن پرچمی است که ۴۲ سال بر فراز قله‌های مقاومت در اهتزاز بوده است.

سرلشکر سلامی ضمن تأکید بر ضرورت تمسک به اسلام در رفع مشکلات جامعه متذکر شد: تحریم و جنگ روانی علیه ملت ایران به عنوان اصلی‌‌ترین حامی یک نظام مبتنی بر احکام اسلامی در دستور کار دشمنان قرار گرفته و به‌ موازات این، گروهک‌های تکفیری و تروریستی را هم در ممالک اسلامی تقویت می‌کنند تا اگر موفق شدند تا چهره‌ای زننده از اسلام به جهانیان ارائه کنند، ملت ایران نتواند مانع از خواست آنان شود اما در برابر این اقدام خرابکارانه، ما نیز سوگند خورده‌‌ایم که پاسدار اسلام و انقلاب باشیم و از ظرفیت امکانات و تجهیزات عملیاتی گرفته تا تخصص و تجربه نیروی انسانی، با همه توان در خدمت نظام اسلامی باشیم.

به گزارش تسنیم، در پایان این مراسم با حکم فرمانده کل سپاه، سردار سرتیپ دوم پاسدار سیدهاشم غیاثی که تا پیش از این فرمانده سپاه استان فارس بود، به عنوان فرمانده جدید سپاه امام رضا(ع) معرفی و از تلاش‌ های سردار سرتیپ پاسدار یعقوبعلی نظری فرمانده سابق این رده تجلیل شد. هم‌چنین به پیشنهاد فرمانده جدید سپاه استان، سرهنگ پاسدار محمدرضا مهدوی نیز به عنوان جانشین معرفی شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.