رئیسی به وزارت نفت: این حمله سایبری نه اولین بار است نه آخرین بار/ خودتان را آماده کنید

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ظهر امروز چهارشنبه در بازدید از وزارت نفت با تشکر از تلاش‌های مسئولان، کارشناسان و کارکنان مجموعه وزارت نفت که تلاش کردند مشکل پیش آمده در سامانه توزیع هوشمند سوخت در سریع‌ترین زمان ممکن برطرف شود، گفت: باید از همراهی و همکاری بسیار خوب مردم نیز صمیمانه قدردانی کنیم که با اعتمادشان به خدمتگزاران خود در دولت، زمینه بر طرف شدن مشکل را فراهم کردند.

رئیس جمهور اعتماد و همکاری مردم را در حل این مساله سرمایه‌ای بزرگ برای کشور توصیف کرد که همواره به آن نیازمندیم و افزود: نکته بسیار مهم این است که این نه اولین حمله سایبری به کشور است و نه آخرین حمله خواهد بود؛ وزارت نفت و همه دستگاه‌ها و بخش‌های دیگر کشور باید تدابیر لازم را برای پیشگیری از حملات سایبری آینده به بهترین و دقیق‌ترین شکل انجام دهند.

رئیسی گفت: اخبار و گزارش‌ها حاکی از این است که دشمن به دنبال ایجاد اخلال در کشور است تا مردم را ناراضی کند،‌ اما بصیرت و حرکت هوشمندانه مردم باعث خنثی شدن همه ترفندهای دشمن شده و می‌شود.

رئیسی همچنین با تشکر از همراهی و اطلاع‌رسانی به موقع و دقیق رسانه‌ها و به ویژه رسانه ملی در جریان مشکل پیش آمده در سامانه توزیع هوشمند سوخت تاکید کرد: مهمترین مساله و دغدغه همه ما این است که مردم آرامش داشته باشند و به هیچ عنوان نگران نشوند. همه خدمتگزاران و رسانه‌ها باید به شکلی عمل کنند که امید و نشاط مردم افزایش یابد و تقویت شود.

مهندس جواد اوجی وزیر نفت نیز در جریان این بازدید با تشکر از اینکه رئیس جمهور با وجود مشغله‌های فراوان شخصا برای پیگیری مشکل پیش آمده در سامانه هوشمند توزیع سوخت به وزارت نفت آمده است، در توضیح تلاش‌ها و اقدامات انجام شده برای رفع کامل این مشکل گفت: با تشکیل ستاد بحران از اولین دقایق، همه ظرفیت‌های وزارتخانه برای رفع این مشکل به کار گرفته شد و در حال حاضر بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ جایگاه در کشور مشغول سوخت‌رسانی است که از این تعداد حدود ۴۰۰ جایگاه به مدار سامانه هوشمند توزیع سوخت بازگشته‌ است.

وی با بیان اینکه با تلاش‌های جهادگونه کارکنان وزارت نفت مشکل پیش آمده تا یکی دو روز آینده به طور کامل برطرف خواهد شد، گفت: مردم به هیچ وجه نگران نباشند چرا که سهمیه سوخت افراد کاملا محفوظ است. همچنین وضعیت ذخایر بنزین کشور از هر زمان دیگری بهتر و بیشتر است.

همچنین پیش از این بازدید رئیسی در یکی از جایگاه‌های توزیع بنزین حضور یافت و با مردم و کارکنان آن جایگاه درباره وضع سوخت‌گیری گفت‌وگو کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.