واکنش خرازی به تجاوز طالبان به کنسولگری ایران

«سید کمال خرازی» با اشاره به دفاع مقدس، گفت: بسیج مردمی کشورمان در جنگ عراق نشان داد وقتی ملتی به‌عنوان وظیفه دینی از آرمان‌های خود دفاع می‌کند، از چنان قدرتی برخوردار است که می‌تواند بر مجهزترین ارتش‌های منطقه پیروز شود.

رییس شورای راهبردی روابط خارجی ادامه داد: ما دفاع خود را در جنگ تحمیلی، دفاع مقدس نامیدیم چون مردم ما بر اساس اعتقادهای دینی خود از انقلاب و وطن خود دفاع کردند این تجربه گران‌قدر بر کشورهای دیگر نیز تأثیر گذاشت و به‌تدریج مقاومت مردمی در برخی از کشورهای دیگر نیز شکل گرفت.

خرازی با تجلیل از نقش شهید سردار قاسم سلیمانی در حمایت از نیروهای مقاومت اسلامی در کشورهای دیگر افزود: ما امروز قدرت حزب‌الله در لبنان، حماس و حرکت اسلامی در فلسطین، حشدالشعبی در عراق، مقاومت مردمی در سوریه و انصار الله در یمن را مشاهده می­‌کنیم که نقش مهمی را در مبارزه با متجاوزان و سلطه خارجی ایفا می‌­کنند.

وی خاطرنشان کرد: حزب‌الله لبنان توانسته است این کشور را مقابل تجاوزات اسراییل مصون سازد و مقاومت اسلامی در فلسطین توانسته است ارتش اسراییل را در رسیدن به اهداف تجاوزکارانه آن رژیم ناکام بگذارد. مقاومت مردمی سوریه توانسته است بر گروه‌های تروریستی پیروز شود. حشدالشعبی ضمن پیروزی بر داعش نیروهای متجاوز آمریکایی را وادار به تصمیم برای ترک عراق ساخته است. انصارالله یمن نیز ماشین نظامی ائتلاف سعودی را بی‌اثر کرده است و به پیشروی‌­های راهبردی خود همچنان ادامه می‌­دهد.

وزیر پیشین امور خارجه ادامه داد: در کنار این حرکت‌های اصیل، گروه‌هایی از سوی بیگانگان و در راستای اهداف پلید آنها برای تجاوز به کشورهای اسلامی و تجزیه آن کشورها تشکیل شد تا با سوءاستفاده از باورهای دینی مردم آنها را اجیر و در جهت اهداف نامشروع خود استفاده کنند.

خرازی یادآور شد: در این رابطه، گروه‌هایی چون داعش در عراق و سوریه با ابتکار و حمایت آمریکا و برخی از کشورهای عربی منطقه و در خدمت به رژیم اشغالگر قدس ایجاد شدند. بدون تردید کسانی که این گروه‌ها جذب می‌کنند براساس باورهای دینی خود وارد این معرکه می­‌شوند، بدون آنکه از ماهیت این گروه‌ها و اهداف حامیان آنها آگاه باشند.

وی در مورد طالبان خاطرنشان کرد: هنوز زود است که بتوان در مورد حرکت طالبان سخن گفت؛ زیرا رفتار گذشته طالبان در کشتار اقوام مختلف افغان و تجاوز به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف و به شهادت رساندن دیپلمات‌های ایرانی به‌رغم اطمینانی که هم رهبران آنها و هم دولت پاکستان به مسوولان ایرانی داده بودند، هیچ‌گاه از خاطره مردم افغانستان و ایرانیان که عزیزان خود را از دست دادند، فراموش‌شدنی نیست.  

به گفته رییس شورای راهبردی روابط خارجی، اگر طالبان در دوران حاکمیت خود بر افغانستان نشان دهد که با تشکیل دولتی فراگیر حقوق اقوام و اقلیت‌های مختلف افغانی را تأمین خواهد کرد، استقلال کشور را حفظ و به قدرت‌های بیگانه اجازه حضور و نفوذ در کشور را نخواهد داد، در آن صورت با استقبال جبهه مقاومت اسلامی روبرو خواهد شد.

خرازی افزود: صرف‌نظر از تفاوت‌هایی که ممکن است نیروهای اصیل مقاومت اسلامی از نظر برداشت‌های مذهبی، راهبردها و راهکارهای مبارزه با هم داشته باشند، همگی یک هدف را دنبال می‌­کنند؛ آن هدف، مبارزه علیه اشغالگران، نجات کشورهای اسلامی از سلطه بیگانگان و تشکیل حکومت‌های مستقلی است که برپایه قوانین اسلامی بنا شده باشد. این حرکت بی‌بدیل می­‌رود تا شرایط ژئوپلیتیک منطقه را تغییر دهد و کشورهای منطقه به‌جای اتکا بر نیروهای خارجی، برای حفظ امنیت خود بر توان نیروهای مردمی خویش متکی باشند، نیروهایی که حاضرند بر پایه اعتقادات مذهبی خود، برای دفاع از آرمان‌های خویش ایثارگرانه بایستند و استقلال کشور را حفظ کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.