سردار جلالی: غفلت دولت روحانی در اجرای سند پدافند زیستی عامل شیوع کرونا بود

سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل در نشست خبری که صبح امروز سه شنبه به مناسبت بزرگداشت هفته پدافند غیر عامل برگزار شد، با تبریک میلاد با سعادت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و امام صادق ع و هفته وحدت، طی سخنانی اظهار داشت: در همه کشورها ساختاری به عنوان پدافند غیر عامل وجود دارد و کشور ما نیز از سال ۸۲ با فرمان فرماندهی معظم کل قوا این سازمان ایجاد شد.

وی وظیفه سازمان پدافند غیر عامل را رصد تهدیدات و ارتقای توان بازدارندگی کشور دانست و گفت: در شرایط کنونی آمریکا و رژیم صهیونیستی در ضعیف‌ترین دوران خود قرار دارند و و از درون با مشکلات فراوانی روبرو هستند، شکست ترامپ و نتانیاهو در انتخابات و مسائل پیش آمده بعد از آن گویای ضعف آنهاست.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل بروز جنگ سایبری در ترور دانشمندان را یکی از اقدامات علیه کشور ما خواند و گفت: در ترور شهید فخری زاده شاهد بودیم که چگونه با استفاده از بستر سایبر برای ترور دانشمندان ما استفاده کردند.

سردار جلالی با تاکید بر اینکه امروز شاهد ضعیف‌ترین چهره آمریکا و رژیم صهیونیستی در مقابل خود هستیم گفت: آمریکایی‌ها از گذشته در بیش از ۵۰ کشور آزمایشگاه ژنتیکی دارند که تحت نظارت‌های جهانی نیست و این آزمایشگاه‌ها می‌تواند سلامت جهانی را تهدید کند و این اقدامات نگران کننده است.

وی ادامه داد: کرونا ثابت کرد که اقدامات آزمایشگاهی آمریکا می‌تواند برای جهان مخاطره آمیز باشد و مشخص نشدن منشا شیوع کرونا بعد از دو سال گویای این مهم است.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل گسترش ماهواره‌ها و استفاده گسترده آمریکا را تهدیدی دیگری دانست و گفت: ترور شهید فخری زاده و استفاده از ماهواره در این ترور نشان دهنده خطرات این ظرفیت‌هاست که در اختیار آمریکا قرار دارد و گسترش اینترنت جهانی می‌تواند به عنوان حاکمیت جهان تحت سواستفاده آمریکا قراربگیرد.

سردار جلالی بابیان اینکه در کل دنیا تنها دو کشور هستند که سازمان مقابله کننده با تهدیدات غیر طبیعی آنها با سازمان مقابله کننده با تهدیدات طبیعی متفاوت است و آن دو کشور ایران و آمریکاست گفت: ما باید از یک نوع توانمندی برای دفاع هوشمندانه دربرابر از تهدیدات برخور دار شویم.

وی افزود: امروز شاهد تهدیدات ترکیبی و هیبریدی هستیم بنابراین باید یک راهبرد مشترکی برای دفاع دربرابر این تهدیدات داشته باشیم، هم افزایی بخش‌های نظامی و غیر نظامی در این مقوله ضروری است و زیر ساخت‌ها و مردم باید با یک برنامه جامع برای این شرایط آماده شوند.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه پدافند غیر عامل گفت: تنها بخش نظامی مسئول مقابله با تهدیدات نیستند و با توجه به گسترش تهدیدات و ورود این تهدیدات به عرصه‌های غیر نظامی همه سازمان‌ها و مردم باید برای مقابله با تهدیدات آماده شوند و پدافند غیر عامل همه دستورات و پیوست‌ها را برای ارتقا ایمنی و بازدارندگی تهیه و ابلاغ کرده است.

دولت روحانی، جنگ سایبری را انکار می‌کرد

سردار جلالی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه تهدیدات زیستی گفت: ساختار پدافند زیستی کشور را باز طراحیکردیم اما دولت آقای روحانی به این موضوع بی توجهی کرد. پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین سند پدافند زیستی را طراحی و ابلاغ کردیم که باید این اجرایی شود.

وی ادامه داد: دولت روحانی از منظر پدافند غیر عامل کشور را دچار خسارات بسیاری کرد که ولنگاری در حوزه سایبری و بی قانونی و انکار جنگ سایبری از جمله این موضوعات بود، همچین واگذاری شبکه‌های اجتماعی و اختصاص پهنای باند در اختیار شبکه‌های اجتماعی از اقدامات غلط دولت روحانی بود.

غفلت دولت روحانی در اجرای سند پدافند زیستی عامل شیوع کرونا بود

رئیس سازمان پدافند غیر عامل گفت: در حوزه زیستی نیز دولت دوازدهم دستاوردهای پدافند غیر عامل را نادیده گرفت و در شیوع کرونا شاهد این غفلت بودیم.

سردار جلالی فرصت سوزی دولت دوازدهم در حوزه اقتصادی و رها کردن حوزه معیشت مردم در دو سال آخر را از دیگر خسارات دولت قبل دانست و افزود: در دولت جدید تلاش کردیم با تعامل با دولت مردان این آسیب‌ها را جبران کنیم که با استقبال خوب دولت روبرو شده‌ایم.

وی برگزاری رزمایش برای مقابله با تهدیدات سایبری را یکی از اقدامات سازمان پدافند غیر عامل اعلام کرد و گفت: در سال گذشته بیش از پنجاه رزمایش برگزار کردیم و بیش از ۳۰۰ محصول و سامانه پدافند سایبری را تولید داخلی کردیم.

«تجهیزات ضد ریز پرنده» تولید کردیم

رئیس سازمان پدافند غیر عامل با اشاره به تولید تجهیزات مقابله با تهدیدات ریز پرنده گفت: با همکاری وزارت دفاع و نیروهای مسلح تجهیزات ضد ریز پرنده را تولید و در اختیار سازمان‌های مختلف کشور قرار دادیم.

سردار جلالی ایجاد پیمان دفاع سایبری را یک ضرورت دانستند و گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد که با کشورهای دوست و هم‌پیمان توافق نامه دفاع سایبری ایجاد کند.

وی با اشاره به توانمندی کشورمان در دفاع سایبری گفت: خوشبختانه به دستاوردهای بسیار خوبی در حوزه دفاع سایبری رسیده‌ایم و هر کشوری که به ما حمله سایبری کند قطعاً با پاسخ قاطع ما روبرو خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.