زمان توزیع واکسن‌های فخرا، رازی و اسپایکوژن

محسن زهرایی با اشاره به این‌که واکسن کرونا به میزان کافی در کشور وجود دارد و در هفته‌های آینده نیز تعداد زیادی واکسن به دستمان می‌رسد، اظهار کرد: تا به امروز ۱۳۶ میلیون دوز واکسن کرونا تامین شده که حدود ۱۲ میلیون دوز آن، تولید داخلی بوده است.

وی افزود: با ورود تولیدکنندگان جدید این میزان افزایش می‌یابد؛ واکسن اسپایکوژن در هفته آینده در مراکز واکسیناسیون توزیع خواهد شد؛ انتظار می‌رود واکسن‌های رازی و فخرا نیز مجوز بگیرند و  طی دو هفته آتی توزیع‌شان آغاز شود.

زهرایی ادامه داد: تولیدکنندگان داخلی وضعیت روبه رشدی دارند و برای دوز یادآور عمده اتکای ما بر واکسن‌های ایرانی کرونا خواهد بود.

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت‌ بهداشت با بیان اینکه گروه هدف بالای ۱۲ سال در کشور شامل ۶۸ میلیون نفر است، اعلام کرد: تاکنون ۵۱ میلیون نفر دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و نیاز به مشارکت ۱۷ میلیون نفر دیگر داریم.

وی خاطرنشان کرد: اگر ویروس فرصت پیدا کند در جوامع مخالف بچرخد و انسان‌های بیشتری را آلوده کند، می‌تواند فرصت جهش و تولید سویه‌های جدید را داشته باشد در حالی که واکسیناسیون احتمال بروز سویه‌های جدید را کاهش می‌دهد.

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت‌ بهداشت هشدار داد: گونه‌های جدید کرونا در راه هستند و در همین هفته‌های اخیر سویه‌های جدید از کرونا در روسیه و انگلیس موج جدیدی را ایجاد کرده است که زنگ خطری برای ما محسوب می‌شود بنابراین بهترین راه، انجام واکسیناسیون کروناست و باید هموطنان پیش از آغاز موج ششم نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.