رسانه‌های اسرائیلی: ایران پدافند هوایی سوریه را تقویت کرد

رسانه های اسرائیلی "وای نت نیوز و هاآرتص" روز دوشنبه مدعی شدند سامانه‌های پدافند هوایی ایران به ارتش سوریه کمک کرده‌اند که جنگنده‌های اسراییل را رصد کرده و با توانایی بالاتری موشک ‌های آن‌ها را منهدم کنند. تل‌آویو نگران است که این سامانه های پدافندی به دست حزب الله و انصارالله برسد.

به گزارش "وای نت نیوز و هاآرتص" ارتش رژیم صهیونیستی که روز دوشنبه این گزارش را منتشر کرد مدعی شد:  تلاش پدافند ایران برای هدف قراردادن جنگنده اسرائیلی موفق نبود و این پدافند نابود شد.  

این رسانه اسرائیلی در ادعاهای خود افزود: به نظر می‌رسد این اولین رویارویی مستقیم نظامی میان ایران و اسرائیل در سوریه باشد.  

ارتش رژیم اسرائیل از ارائه اطلاعات بیشتر در این خصوص خودداری کرده است.

رسانه‌های این رژیم به نوع پدافندی که به جنگنده اسرائیلی شلیک کرده اشاره‌ای نکرده‌اند. شبکه سانسور رژیم صهیونیستی که از قوی‌ترین سیستم‌های سانسور در جهان است معمولا اجازه انتشار چنین مطالبی را نمی دهد و انتشار چنین اخباری نشان می دهد که صهیونیست‌ها به دنبال اهداف خاص خود هستند.

ارتش اسرائیل، بامداد روز دوشنبه (سوم آبان) به مواضع ارتش سوریه در منطقه قنیطره واقع در جنوب این کشور حمله کرد.  

وزارت امور خارجه سوریه تجاوز بامداد امروز رژیم اشغالگر اسرائیلی به قنیطره را تلاش ناامید کننده این رژیم برای حمایت از گروه‌های تروریستی شکست خورده دانست.  

سوریه بارها در نامه‌های جداگانه به دبیر کل سازمان ملل متحد و رییس شورای امنیت اعلام کرده که حملات مکرر رژیم صهیونیستی علیه خاک، حاکمیت و استقلال این کشور، تهدیدی برای ثبات منطقه و صلح و امنیت بین المللی است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.