رئیس کمیسیون اقتصادی: چند نرخی‌بودن ارز موجب فساد است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه نرخ ارز باید بر اساس نرخ رسمی باشد که فارغ از نرخ نیمایی است، گفت: هرجا ارز چندنرخی باشد موجب فساد است.

محمدرضا  پورابراهیمی امشب در نشست تخصصی هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی کرمان با مجمع نمایندگان استان کرمان در سخنانی بیان داشت: با تغییر دولت انتظارات متفاوتی شکل گرفته و باید پیگیری کنیم تا دغدغه‌ها برطرف شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: نمایندگان کرمان در بحث‌هایی که مربوط به مجلس بوده است به دفاع از صادرکنندگان پرداخته‌اند و استان کرمان یکی از قطب‌های صادراتی کشور است و در دولت قبل به تفاهماتی هم برای برخی از مسائل رسیدیم و بعضی از مسائل همچنان وجود دارد.

 پورابراهیمی با اشاره به اینکه در دولت نگاه متفاوتی وجود داشت، از مخالفت خود با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی در روز نخست مطرح شدن این موضوع خبر داد و تصریح کرد: در حوزه اقتصاد باید با نگاه علمی و کارشناسی تصمیم بگیریم و مسائل سیاسی و حزبی باید کنار گذاشته شود.

وی ادامه داد: دو ماه از استقرار دولت گذشته است و حدود دو ماه دیگر شاید تیم جدید به‌طور کامل مستقر شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه نرخ ارز باید بر اساس نرخ رسمی باشد که فارغ از نرخ نیمایی است و هرجا چندنرخی باشد موجب فساد است، افزود: تعیین تکلیف نرخ ارز صادرات امری مهم در شرایط کنونی است و ارز باید به کشور برگردد و برگشت دلار باید بر اساس نرخ بازار باشد

 وی بیان داشت: برآوردم این است بتوانیم با آقایان دولتی، برای صادرات توافق کنیم، زیرا بحث صادرات به شکل ملی است.کمک می‌کنیم که بین صادرات محصولات کشاورزی و سایر محصولات استثناء قائل شوند و تعهدات سنوات گذشته را نیز مورد پیگیری قرار می‌دهیم.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: هفته آینده برای تسهیلات ریالی صادرات کشاورزی جلسه‌ای برگزار می‌کنیم و مسائل را پیگیری خواهیم کرد و پیشنهادات جدید برای روند فعلی از جمله کارت‌های اجاره‌ای صادرات ارائه می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.