تقدیم استوارنامه سفرای جدید به رئیسی

ابراهیم رئیسی صبح دوشنبه پس از دریافت استوارنامه «تورداقون صدیقف» سفیر جدید قرقیزستان در تهران گفت: با توجه به عضویت دو کشور در سازمان‌های متعدد منطقه‌ای از جمله اکو و شانگهای، زمینه‌های مناسبی برای همکاری دوجانبه در زمینه‌های تجاری و ترانزیت وجود دارد.

رئیس جمهور تاکید کرد: سطح کنونی روابط تجاری و اقتصادی دو کشور مطلوب نیست و باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود، سطح همکاری‌های دوجانبه را ارتقا داد.

رئیسی با بیان اینکه دو کشور می‌توانند برنامه‌ جدیدی برای ارتقای روابط طراحی کنند، گفت: همکاری‌های سازنده ایران و قرقیزستان می‌تواند به ارتقای سطح تعاملات در سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بینجامد.

«تورداقون صدیقف» سفیر جدید قرقیزستان در تهران نیز در این دیدار با تبریک آغاز پروسه عضویت دائمی ایران در سازمان شانگهای گفت: حضور ایران به عنوان یکی از اعضای اصلی سازمان همکاری شانگهای می‌تواند زمینه گسترش بیش از پیش روابط تهران و بیشکک را فراهم کند.

وی روابط تجاری و بازرگانی، سرمایه‌گذاری مشترک و ترانزیت را از مهم‌ترین ظرفیت‌های موجود برای گسترش تعاملات دو کشور دانست و گفت: فرارسیدن سی‌امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک فرصت مناسبی برای طراحی راهکارهای گسترش روابط دو کشور در عرصه‌های مختلف است.

کشورهای اروپایی به گونه‌ای عمل نکنند که آمریکا، اروپا را حوزه نفوذ خود بداند

سیدابراهیم رئیسی روز دوشنبه پس از دریافت استوارنامه سفیر جدید بلژیک «جیانمار کوریتزو» با اشاره به سوابق روابط دوستانه دو کشور گفت: ایران علاقه‌مند به گسترش همکاری‌ها با بلژیک و اروپا در عرصه‌های اقتصادی و تجاری است اما نباید اجازه دهیم بیگانگان بر این روابط تاثیر بگذارند.

 رئیسی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره به تعهدات خود پایبند بوده است، گفت: با وجود این، کشورهای اروپایی به تعهدات خود در برجام عمل نکردند. کشورهای اروپایی چه در توافق برجام و چه در مسائل دیگر نباید به نحوی عمل کنند که آمریکا احساس کند اروپا حوزه نفوذ اوست.

توصیه معنادار رئیسی به سوئیس و اروپا/ سفرای پنج کشور استوارنامه خود را تقدیم رئیس جمهور کردند

رئیس جمهور گفت: آمریکا به دنبال توسعه و تحمیل اراده ظالمانه خود در دنیا است، اما کشورهای دیگر نباید اجازه دهند یکجانبه‌گرایی و دست‌اندازی آمریکایی‌ها به مناطق مختلف در دنیا ادامه یابد.

«جیانمار کوریتزو» سفیر جدید بلژیک در تهران نیز در این دیدار با اشاره به سوابق دوستانه روابط بین دو کشور، گفت: امیدواریم با گسترش روابط اقتصادی، روابط بین تهران و بروکسل بیش از پیش تقویت شود.

 

فنلاند و اتحادیه اروپا نباید تحت تأثیر فشارها و یکجانبه‌گرایی آمریکا قرار گیرند

سید ابراهیم رئیسی صبح امروز (دوشنبه) در هنگام دریافت استوارنامه «کاری کاهیلوتو» سفیر جدید فنلاند در ایران، گفت: امیدواریم در دوره مأموریت شما شاهد روابط خوب و درخشان دو کشور باشیم.

رئیس جمهور تأکید کرد: امیدواریم اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی بتوانند در مسیر استقلال راهبردی پیشرفت کنند و خود را از سیاست‌های توسعه‌طلبانه آمریکا جدا کنند، چرا که یکجانبه‌گرایی آمریکا به نفع جهان نیست.

رئیس جمهور ضمن تاکید بر لزوم پایبندی اروپا به تعهدات خود در قبال ایران، خطاب به سفیر جدید فنلاند گفت: امیدواریم در آستانه ۹۰ سالگی روابط دو کشور و در دوره مأموریت شما شاهد گسترش روابط ایران و فنلاند باشیم.

توصیه معنادار رئیسی به سوئیس و اروپا/ سفرای پنج کشور استوارنامه خود را تقدیم رئیس جمهور کردند

«کاری کاهیلوتو» سفیر جدید فنلاند در جمهوری اسلامی ایران هم در این دیدار گفت: روابط دیپلماتیک دو کشور همیشه روابط خوبی بوده است و در آذرماه امسال این روابط ۹۰ ساله می‌شود.

سفیر جدید فنلاند، ایران را یکی از کنشگران کلیدی منطقه‌ توصیف کرد و با ابراز تمایل به همکاری با ایران در حل مسائل منطقه‌ای همچون افغانستان گفت: فنلاند در گذشته سرمایه‌گذاری‌های خوبی در ایران داشته و تمایل داریم اکنون به آن سطح از روابط بازگردیم.

روابط ایران و قبرس در حوزه‌های اقتصادی و تجاری قابلیت افزایش دارد

سید ابراهیم رئیسی گفت: روابط ایران و قبرس در مرحله‌ای است که می‌تواند در حوزه‌های اقتصادی و تجاری افزایش یابد و امیدوارم با فعالیت سفیر جدید این کشور در ایران، این روابط به سطح قابل قبولی برسد. سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح امروز (دوشنبه) ضمن دریافت استوارنامه «آندریاس کوزوپیس» سفیر جدید قبرس خطاب به وی گفت: امیدوارم با تجربیات و دانش شما روابط دو کشور در پایان دوره مأموریت توسعه پیدا کند.

توصیه معنادار رئیسی به سوئیس و اروپا/ سفرای پنج کشور استوارنامه خود را تقدیم رئیس جمهور کردند

رئیس جمهور گفت: روابط بین دو کشور در مرحله‌ای است که می‌تواند در حوزه‌های اقتصادی و تجاری افزایش یابد و امیدوارم این روابط به سطح قابل قبولی برسد.

«آندریاس کوزوپیس» سفیر جدید قبرس نیز در این دیدار با اشاره به اینکه پیش از این نیز در دوره‌ای سفیر قبرس در ایران بوده است، گفت: ظرفیت زیادی برای افزایش روابط بین دو کشور در حوزه‌های اقتصادی و تجاری وجود دارد که می‌تواند باعث تقویت روابط شود.

سوئیس و اروپا نباید تحت تاثیر فشارهای آمریکا قرار گیرند

 سید ابراهیم رئیسی صبح دوشنبه پس از دریافت استوارنامه «کریستین دوسی» سفیر جدید سوئیس در تهران با بیان اینکه روابط دو کشور همواره دوستانه بوده است، گفت: سوئیس همواره نقش مثبتی در حفظ و گسترش صلح داشته و انتظار می‌رود در دوران جدید نیز بتواند نقش مستقل خود را در برابر سیاست‌های یکجانبه‌گرایانه آمریکا حفظ کند.

توصیه معنادار رئیسی به سوئیس و اروپا/ سفرای پنج کشور استوارنامه خود را تقدیم رئیس جمهور کردند

کریستین دوسی سفیر جدید سوئیس در تهران نیز در این دیدار با بیان اینکه ایران کشوری برخوردار از تمدنی کهن و درخشان است، گفت: ایران و سوئیس بیش از صد سال است که روابط خوبی در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و علمی دارند.

وی اظهار امیدواری کرد فعالیت‌ شرکت‌ها و فعالان اقتصادی سوئیس در ایران فراهم شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.