نقش اختلال ژنتیکی در معلولیت‌ها چقدر است؟

به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از خبرگزاری فارس،محمد محمدی قیداری  اظهار کرد: ۹۰ هزار مددجوی در استان زنجان زیرپوشش بهزیستی هستند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه بهزیستی استان زنجان در راستای کاهش معلولیت‌ها اقدامات بسیاری انجام شده است، افزود: در این راستا انجام آزمایشات ژنتیک برای زوجین اجباری شده است.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد معلولیت‌ها به علت اختلالات ژنیتکی رخ می‌دهد، اضافه کرد: برای کاهش معلولیت‌ها در جامعه باید برای این مهم فکری اندیشیده شود.

محمدی قیداری با بیان اینکه ۱۹ هزار بیماری و اختلالات ژنیتکی در استان شناسایی شده است، افزود: در همین راستا کاهش معلولیت‌های شنوایی نیز در دستور کار بهزیستی قرار دارد و در صورتی که نوزادان مشکل شنوایی داشته باشند، برای کاشت حلزون آنها اقدام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۱ هزار و ۹۲۹ نوزاد تحت غربالگری قرار گرفتند، افزود: در همین راستا ۱۵ نفر برای کاشت ناشنوایی ارجاع داده شدند و امسال هم ۶ هزار و ۶۱۵ از نوزادان غربال شدند که ۱۷ نفر ناشنوا تشخیص داده شد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان همچنین از اجرای طرح سنجش بینایی کودکان نیز خبر داد و گفت: سال گذشته از ۳۷ هزار و ۴۵۸ آزمایش انجام گرفته ۳۳۰ کودک مشکوک، برای ۱۱۷ کودک کمک هزینه عینک و مابقی اعمال جراحی انجام گرفته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.