علاقه زیاد شرکت‌های استارت‌آپ برای حضور در ابوظبی

جیدا ایتانی، مدیر ارشد اجرایی این مرکز گفته است: به رغم همه بحران‌های ناشی از پاندمی کرونا، درخواست استارت‌آپ‌ها برای استقرار در این مرکز فناوری ادامه دارد. در واقع شاهد افزایش درخواست‌ها در بخش‌های خاصی مانند فناوری‌های سلامت، آموزشی و فین‌تک بوده‌ایم که به دلیل شیوع بیماری کرونا شتاب گرفته اند.

او افزود: شرکت‌های نوپا به دنبال موفقیت‌های اندکی که به دست آورده‌اند، از سوی شرکت‌های فناوری محلی تشویق شده‌اند که در امارات متحده عربی مستقر شوند زیرا سرمایه‌گذاران به دنبال جذب تک شاخ‌های فناوری در استارت‌آپ‌های خصوصی با ارزش بیش از یک میلیارد دلار در خاورمیانه هستند.

Anghami، رقیبی برای Spotify با تمرکز بر خاورمیانه و شمال آفریقا محسوب می‌شود که در اوایل سال جاری به هدف خرید شرکت SPAC تبدیل شد و قرار است در بورس نزدک در نیویورک نیز پذیرش شود.

Careem، یک استارت‌آپ‌ حمل و نقل در خاورمیانه و آسیا است که اوبر در سال ۲۰۲۰ آن را به مبلغ ۳.۱ میلیارد دلار خریداری کرد و بزرگترین خروجی برای یک استارت‌آپ‌ از این منطقه بود. آمازون نیز در سال ۲۰۱۷ بازار تجارت الکترونیکی Souq.com را با قیمت ۵۸۰ میلیون دلار خرید.

همه استارت‌آپ‌های مستقر در هاب فناوری ابوظبی به دلیل پشتیبانی‌های ارائه شده توسط Hub۷۱ که به همه شرکت‌های مستقر در این مرکز در طول همه‌گیری ارایه شد، تشویق شدند تا در ابوظبی مستقر شوند. در این دوران به همه استارت‌آپ‌ها و کارکنان آنها فضای اداری رایگان، خدمات اقدامتی و بیمه درمانی ارایه شد.

مدیر هاب فناوری ابوظبی گفت:Hub۷۱  حدود ۱۹ صندوق سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر با مجموع ۲ تا ۲.۵ میلیارد دلار دارایی را گرد هم آورده است و مجموعه‌ای از سرمایه‌های مختلف را در اختیار استارت‌آپ‌ها قرار داده است.

Hub۷۱ در واقع در منطقه اقتصادی امارات قرار دارد و یک طرح نوآور و شاخص به ارزش ۱۳.۶ میلیارد دلار است که در سال ۲۰۱۸ برای تسریع رشد اقتصادی ابوظبی برنامه‌ریزی شد.

ابوظبی قاپ استارت‌آپ‌ها را دزدید

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.