نکته مهم آیت الله جوادی آملی به مجلس

مرجع تقلید شیعیان در دیدار محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایام ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و تبریک این ایام در سخنانی، بیان داشتند: آن ایام کوتاهی که حکومت به دست ائمه(ع) بود، آنان مانند یک انسان کامل حکومت کردند. چرا که این مطلب از آموزه های خود انبیا و ائمه اطهار(ع) است که ابتدا خود را بشناسید و سپس حکومت کنید.

ایشان اذعان داشتند: این قوای سه گانه مجریه، مقننه و قضاییه کاملا برگرفته از قوای سه گانه درونی خود انسان است؛ انسان در درون خود سه قوه اندیشه، انگیزه و نفس لوامه دارد و این سه قوه تحت سایه رهبری یک رهبر یعنی روح انسان و انسانیت او عمل می کنند لذا فرمودند خود را بشناس تا تفکیک قوا را درک کنی و سپس کشور را اداره کن و بدانید همه این قوا برای یک پیکرند، آنگاه هر قوه، دیگر قوا را از خود می دانند و خود را با او هماهنگ می کند و از اختلاف پرهیز می کند.

آیت الله جوادی آملی با اشاره به لزوم هماهنگی میان قوای سه گانه کشور خاطرنشان کردند: اکنون این هماهنگی میان قوای سه گانه کشور وجود دارد ولذا هیچ بهانه ای برای عدم رفع مشکلات کشور وجود ندارد.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشتند: مجلس وقتی مجلس حکومت اسلامی است که مانند حضرت امیر که خود قانونگذار بود اما در بازار حضور پیدا می کرد، مجلس باید به بازار و اقتصاد کشور نظارت کامل داشته باشد؛ حضرت امیر خود قانونگذار بود اما با این حال خود با تازیانه ای در دست در بازار می گشت و بر اجرای قانون نظارت می کرد، نه اینکه بزند بلکه قدرت خود و عاقبت تخلف از قانون را گوشزد می کرد.

مرجع تقلید شیعیان تاکید داشتند: چون همه قوا اعضای یک حقیقتند هیچ قوه ای نمی تواند بگویند فلان مشکل یا مساله کشور به من مربوط نیست. بلکه باید به سهم خود در حل مشکل ورود پیدا کند و به قوای دیگر یاری برساند.

در ابتدای این جلسه دکتر قالیباف در سخنانی گزارشی از فعالیت های مجلس به ویژه در جهت رفع مشکلات اقتصادی کشور ارائه نمود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.