دستگیری ۱۵ جاسوس موساد در ترکیه

 سرویس اطلاعاتی ترکیه میت نیروهای امنیتی ترکیه ۱۵ نفر را که برای تامین اطلاعات و مدارک برای رژیم صهیونیستی با موساد ارتباط داشتند، شناسایی و دستگیر کردند.

دادستانی کل جمهوریت استانبول نیز با استناد بر گزارش‌هایی در مورد نوع فعالیت‌ این افراد مبنی بر برقراری ارتباط با افراد سوری و فلسطینی تبار برای تامین اطلاعات و اسناد و مدارک مهم برای اسرائیل و استفاده از شرکت‌های بین‌المللی انتقال پول، دفاتر حواله و پیک‌ها برای پرداخت هزینه‌ها در قبال دریافت این مدارک و اطلاعات و همچنین احتمال وجود فعالیت جاسوسی بین‌المللی تحقیقات قضایی را آغاز کرد.

در ادامه نیز این ۱۵ نفر طی عملیات نیروهای امنیتی در ۱۹ اکتبر دستگیر و به دادستانی و از آن‌جا نیز با درخواست صدور حکم زندان به جرم «جاسوسی بین‌المللی» به دادگاه کیفری استانبول منتقل شدند.

این افراد پس از صدور حکم زندان روانه زندان مال‌تپه استانبول شدند.

در جریان دستگیری این افراد ۲۰۰ نیروی امنیتی ترکیه حضور داشتند. پیش از این خانواده‌های این افراد با توجه به ربوده شدنشان تصور می کردند که آنها از سوی موساد ربوده شده اند اما با اخباری که روز گذشته منتشر شد، مشخص شد که نیروهای امنیتی ترکیه اقدام به چنین کاری کرده اند.

یکی از ماموریتهای این جاسوس‌ها جمع آوری اطلاعات از صنایع دفاعی ترکیه و نیز ارتباط با فلسطینی های نزدیک به صنایع دفاعی ترکیه برای تهیه لیست ترور بوده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.