جزئیات تازه درباره طرح هوشمندسازی قرنطینه

دکتر حمیدرضا جماعتی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جزئیات سامانه هوشمند برای محدودیت‌های کرونایی و قرنطینه، گفت: سامانه هوشمند برای محدودیت‌ها و قرنطینه در کمیته علمی کشوری کرونا مورد بحث قرار گرفت و این سامانه به صورت پایلوت در سه استان آذربایجان غربی، کردستان و قزوین در حال انجام است و قرار شد نتایج پایلوت را به ما ارائه دهند تا ببینیم به چه صورت عمل کردند و اگر نتیجه آن خوب باشد، این سامانه به کل کشور گسترش پیدا می‌کند.

وی افزود: در قالب این طرح که در حال پایلوت است، بر اساس سامانه هوشمندی که طراحی شده، تمام اطلاعات کلیه شهروندان از حمل و نقل گرفته تا اصناف و ... مشخص شده و بر اساس واکسیناسیون، علائم احتمالی، تست‌هایی که برای باز بودن اصناف و ... انجام می‌شود، قرنطینه‌ها و محدودیت‌هایی را ایجاد می‌کنند.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا افزود: بر این اساس افرادی که گرفتار و مثبت شدند، پیگیری کرده و در قرنطینه قرار می‌گیرند. در عین حال شرکت‌ها و ... به صورت دوره‌ای تست‌هایی را انجام می‌دهند و اطلاعات تست‌ها وارد سامانه شده و بر اساس آن‌ها نتیجه می‌گیرند که درباره یک صنف خاص یا یک بخش چه اقداماتی باید انجام شود.

جماعتی با بیان اینکه این کار به نوعی غربالگری هوشمند است، گفت: وقتی هم بر اساس غربالگری مبتلا پیدا شد، فرد قرنطینه شده و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی درباره نحوه نظارت بر ای این طرح، گفت: معمولا به وسیله استانداری‌ها نظارت بر اجرای آن انجام می‌شود و صنف‌ها، ادارات، حوزه حمل و نقل و ... در این طرح قرار دارند. در عین حال مجری اصلی این طرح وزارت کشور است و وزارت بهداشت عمدتا از نظر علمی کار را حمایت می‌کند و مجری اصلی وزارت کشور و ریاست جمهوری است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.