اولین بیانیه ی آمریکا بعد از  حمله به پایگاه التنف در سوریه

سازمان تروریستی «ستاد فرماندهی مرکزی» ارتش آمریکا موسوم به «سنتکام» بامداد پنجشنبه بیانیه‌ای درباره حمله اخیر به پایگاه «التنف» منتشر کرد.

سنتکام در این بیانیه با بیان اینکه پایگاه التنف در سوریه مورد حمله عمدی و هماهنگ هواپیماهای بدون سرنشین قرار گرفته است، گفت در حال بررسی ابعاد و جزئیات این حمله است.


این مطالب را هم بخوانید؛

محمود احمدی نژاد فراموشکار شد/هزینه بلیت سفر به امارات چقدر بود؟

هیجان وام مسکن نیم میلیاردی فروکش کرد

اشک‌های فروشندگان بیت‌کوین در تالار ابدیت!

جشن تولد وزارت خارجه دولت سید ابراهیم رئیسی برای انریکه مورا

قیمت بیت کوین ۸۰ هزار دلار می شود؟ /ساز کوک ارزهای دیجیتالی

کرونا در ۴ استان افزایشی شد


 

شبکه «الجزیره» به نقل از این سازمان تروریستی گزارش داد: «در حال حاضر از تلفات آمریکایی‌ها اطلاعی نداریم. ما به همکاری با شرکای خود برای تأیید اینکه آیا تلفاتی حادث شده یا خیر، ادامه می‌دهیم».

سنتکام سپس تهدید کرد: «ما حق طبیعی خود را برای دفاع از خود و مقابله به‌مثل در زمان و مکان مناسب، محفوظ می‌داریم».

شامگاه چهارشنبه بود که رسانه‌های عربی از شنیده شدن صدای انفجار در پایگاه التنف و وقوع حمله هوایی به محل استقرار نظامیان آمریکایی خبر دادند. 

این گزارش در حالی منتشر شده است که پایگاه‌های آمریکا در میدان‌ نفتی «العمر» و میدان گازی کنیکوی استان دیرالزور در ماه‌های گذشته چند بار هدف حملات راکتی قرار گرفتند.

آمریکا در چند نقطه از منطقه «الجزیره» سوریه به‌ویژه در میدان‌های نفتی و گازی این کشور با هدف سرقت و قاچاق منابع پایگاه ایجاد کرده است.

واشنگتن با پشتیبانی شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) ماهانه منابع استخراج‌شده از میدان‌های مذکور را به پایگاه‌های خود در کشورهای مجاور قاچاق می‌کند

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.