در دیدار وزرای کشور ایران و ترکیه چه گذشت؟

احمد وحیدی در نشست خبری امروز خود با وزیر کشور ترکیه با بیان اینکه  گفت و گوهای خوبی صورت گرفت، اظهار کرد: در جلسه با وزیر کشور ترکیه برای توسعه روابط دو کشور بحث و گفت و گو کردیم. موضوعات مشترک زیادی برای همکاری وجود دارد مثل تبادلات مرزی، مقابله با تروریسم، قاچاق و مهاجرت که درباره آنها  گفت و گو کردیم.


وی ادامه داد: راجع به نقش مخرب آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه و مشکلاتی که در منطقه و افغانستان ایجاد کردند، صحبت کردیم. عزم دو کشور  برای توسعه روابط راهبردی جزم است و جلسه امروز  شروع خیلی خوبی برای تعمیق بیشتر روابط دو کشور است.

وحیدی تاکید کرد: روابط ایران و ترکیه با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت. ایران و ترکیه در کنار هم موجب رفع بی ثباتی در منطقه شده و توطئه دشمنان را خنثی خواهند کرد. دو کشور اجازه نخواهند داد دیگران در روابط دو کشور خللی ایجاد کنند.

در ادامه این نشست سلیمان سویلو وزیر  کشور ترکیه با تشکر از مهمان نوازی وزیر کشور ایران و ابلاغ سلام ملت ترکیه به مردم ایران، گفت: حضور در تهران را مایه خرسندی می دانم.

وی ادامه داد: امروز  مذاکرات خیلی مهمی انجام شد. روابط خیلی خوبی میان  وزارت کشور ایران و ترکیه ایجاد شده است. در مبارزه با پ. ک. ک گروه های تروریستی همکاری و کارگروه های مشترکی داریم. امروز بار دیگر  مصمم بودن خود را در مبارزه با تروریسم تاکید کردیم.

وزیر کشور ترکیه تصریح کرد: در افغانستان مهاجرت های زیادی به سمت کشورهای ما سوق داده می شود و بر مبارزه با مهاجرت غیرقانونی تاکید کردیم و پیشنهاد وزیر ایران برای ایجاد کارگروه مشترک را بررسی خواهیم کرد.

سویلو با بیان اینکه امنیت مرزها از مسایل مشترک دو کشور است، ادامه داد: از ایران بابت همکاری برای راه اندازی  سیستم های الکترونیکی و فنی در مرزها و دیوار مرزی تشکر می کنم. می‌خواهیم کارگروه مشترکی برای مرزها ایجاد کنیم. دو کشور باید به موضوع مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر بپردازند.‌هر دو کشور در این زمینه همکاری زیادی دارند. کارگروه مشترک مبارزه با قاچاق سلاح ایجاد شده و به مسایل در این زمینه می پردازیم.

پیش از نشست خبری، وزرای دو کشور تفاهم نامه همکاری ایران و ترکیه را امضا کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.