تذکر نماینده زن مجلس به رییسی

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: از دولت محترم انتظار داریم که هر چه سریع‌تر نسبت به انتصاب مدیران و معاونین در سطوح مختلف اقدام کند.

زهره‌سادات لاجوردی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس چهارشنبه (۲۸ مهرماه )‌گفت:‌حضور میدانی مسؤولین مختلف دولتی و نیز شخص رئیس‌جمهور محترم جناب آقای رئیسی در نقاط مختلف کشور ضمن ایجاد درک واقعی از مسائل مردم موجب دلگرمی و افزایش امید در میان آحاد ملت شده است.  

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: اگر چه در سالیان اخیر کشور از ترک فعل‌ها و سوء تدبیر برخی از مسؤولین دچار رنج مضاعف شده و دسترسی مردم به مسؤولین دولتی دشوار و ناممکن شده بود، اما اینک تا تغییر دولت و نیز رویکردهای مردمی دولت سیزدهم امیدها دوباره بازگشته است. امید به تحول و تغییر به نفع مردم، امید به رفع مشکلات کشور، امید به بهبود وضعیت اقتصادی و امید به بالندگی و پیشرفت همه‌جانبه ایران اسلامی.

وی افزود: از آنجا که ادامه مسیر تحول در خدمت‌رسانی به مردم و نیز ارتقاء و رشد روزافزون آن مورد نظر دولت و مجلس است و همچنین انتظار به حق مردم شریف و نجیب ایران است بیان چند نکته لازم و ضروری است.

لاجوردی خاطرنشان کرد:‌ از دولت محترم انتظار داریم که هر چه سریع‌تر نسبت به انتصاب مدیران و معاونین در سطوح مختلف اقدام نماید گرچه پیگیری امور مهمی چون واکسیناسیون عمومی و گسترده در دستور کار بوده است شرایط کشور و نیاز مبرم به تحول گسترده در مجاری امور انتصاب مدیران و معاونین شایسته تحول‌گرا انقلابی و جوان را طلب می‌کند. لذا انتظار می‌رود که دولت محترم با اولویت و جدیت کادر تشکیلاتی خود را از سطوح عالی تا سطوح میانی و ما بعد آن با سرعت تکمیل کند تا خدمت‌رسانی به مردم عزیز ایران با هماهنگی بیشتر دنبال شود.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: در بحث سیاست خارجی با تغییر رویکرد و اتخاذ مواضع عزت‌مندانه، حکیمانه و مطابق مصلحت کشور زمینه عضویت ایران در پیمان همکاری‌های شانگهای فراهم شد. این امر نشان‌دهنده آن است که چنانچه مسؤولین کشور مطابق اصول سه‌گانه عزت، حکمت و مصلحت تصمیم‌گیری کنند و بدون ترس بی‌جهت از قدرت‌های پوشالی و اخم و تخم‌های آنان اقدام کنند نتایج شیرینی برای کشور به بار خواهد نشست. 

تذکر نماینده زن مجلس به ابراهیم رییسی

وی اظهار داشت: ضمن تقدیر از مواضع صحیح و فاصله گرفتن از نتیجه ناصواب دولت قبلی انتظار می‌رود که در پرونده هسته‌ای و سایر مسائل دیگر بر همین اساس و با اتکا به خداوند متعال و با در نظر گرفتن قدرت واقعی ملت که برآمده از ایمان و مجاهدت‌های جوانان و دانشمندان فرهیخته کشور و نیز اقتدار سیاسی، نظامی و امنیتی که محصول مجاهدت‌های نیروهای مسلح و حافظان امنیت کشور است، بدون تشویش و ترس و با رعایت اصول یاد شده در مذاکرات وارد شوند و منافع کشور را با اقتدار تأمین کنند.

لاجوردی خاطرنشان کرد:‌ یقیناً اینگونه سیاست‌ورزی انقلابی و اسلامی با تأییدات الهی به ثمر خواهد نشست و نصرت الهی را نصیب خواهد کرد. 

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: فرهنگ مهمترین عنصر شکل‌دهی به موجودیت یک  جامعه است مسائل و مشکلات معیشتی که امروز با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم نباید ما را از فرهنگ غافل سازد. بسیاری از مشکلات جامعه ما نتیجه خودباختگی نسبت به فرهنگ بیگانه است افزایش آمار طلاق، سست شدن بنیان خانواده، طلاق‌های عاطفی،‌ کمرنگ شدن  عفاف و حجاب همه ریشه در مسائل فرهنگی دارد.

وی افزود: در این میان نقش رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی بسیار تأثیرگذار است امروز نفوذ و استحاله فرهنگی به عنوان دو مؤلفه عمیق و کاربردی است که دشمن در جنگ نرم فرهنگی علیه کشور ما به کار گرفته است. شاید بتوان اصلی‌ترین راهکار آنان را سناریوی فروپاشی نظام خانواده در ایران دانست چرا که آنها به خوبی دریافته‌اند که برای از بین بردن انسجام و مقاومت ملت باید عنصر تشکیل‌دهنده جامعه یعنی نهاد خانواده را هدف گرفت.

لاجوردی خاطرنشان کرد:‌خلاصه آنکه ضروری‌ترین رویکرد در سیاست‌گذاری‌ها، قانون‌گذاری‌ها و طرح‌های اجرایی مرتبط با زنان و خانواده توجه به صیانت و پاسداری از هویت انسانی زن مسلمان و تلاش در جهت ارتقاء  جایگاه آنان در خانواده است و تا زمانی که به این رویکرد توجه کافی صورت نگیرد در حل و پیشگیری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی توفیقی به دست نخواهد آمد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.