پزشکیان: عده ای ثروت مردم را خوردند و بردند متوجه نشدیم!

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: اخبار شخصی یک مسئولی که جرمی مرتکب شده را باید به دادگاه ارائه کرد ولی اخبار دارایی‌های شخصی من را رسانه‌ها حق ندارند منتشر کنند مگر آن‌که خودم بخواهم.

«مسعود پزشکیان»، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگویی در رابطه با «محرمانه بودن اموال و دارایی مسئولان» گفت: هیج کجای دنیا اطلاعات شخصی یک فرد را به شخص دیگر نمی‌دهند. اطلاعات من را باید حاکمیت بداند اما اینکه اطلاعاتم را به کسانی دیگر بدهند درست نیست، کجای دنیا چنین کاری را کرده‌اند.

او ادامه داد: اخبار شخصی یک مسئولی که جرمی مرتکب شده را باید به دادگاه ارائه کرد ولی اخبار دارایی‌های شخصی من را رسانه‌ها حق ندارند منتشر کنند مگر آن‌که خودم بخواهم. اینکه حاکمیت در دارایی من سرک بکشد ایرادی ندارد، باید اطلاعات من و بچه‌هایم، خواهر و برادرم در دست حاکمیت باشد تا اگر خلافی اتفاق افتاد یقه من را بگیرد و اطلاعات را به دادگاه ارائه کند اما اینکه اطلاعات شخصی یک مسئول را به افراد دیگر بدهند کجای دنیا این کار را انجام می‌دهند که ما انجام دهیم؟ نباید شعارگونه و احساسی پیش برویم و بعد هم، سر مردم کلاه بگذاریم.

پزشکیان در پایان بیان کرد: در همه جای دنیا عدد و رقم و حساب و کتاب باید مشخص باشد اما اینکه در دسترس همگان باشد در هیچ جای دنیا چنین چیزی مرسوم نیست. بارها گفته ام مسئولین FATF داخلی را پیاده کنند تا همه چیز مشخص شود، عده ای دارایی‌های کشور و ثروت مردم را خوردند، بردند و متوجه نشدیم؛ بهترین راه این است که FATF داخلی درست شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.