نامه پادشاه بحرین به ملک سلمان

این پیام توسط شاهزاده «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان ، هنگامی که وی با شیخ «حمود بن عبدالله آل خلیفه» سفیر بحرین در ریاض دیدار کرد، دریافت شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، این پیام به روابط دوجانبه محکم دو کشور و مردم و راههای حمایت و تقویت آنها در زمینه‌های مختلف و در همه سطوح مربوط می‌شود.

در این دیدار طرفین در مورد روابط دوجانبه بین دو کشور و راههای تقویت آنها در زمینه‌های مختلف و همچنین در مورد موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی مورد علاقه بحث و تبادل نظر کردند.

از سوی دیگر ملک سلمان بن عبدالعزیز در رابطه با روابط دوجانبه و راههای حمایت و توسعه آنها در همه زمینه‌ها ، پیامی کتبی به سرلشکر «سالوا کر مایاردیت» رئیس جمهور سودان جنوبی ارسال کرد.

این پیام توسط « علی جعفر» سفیر عربستان در سودان، هنگامی که سالوا کر او را در کاخ ریاست جمهوری در جوبا پذیرفت، ارائه شد.

علی جعفر به نوبه خود بر تمایل عربستان برای تقویت همکاری مشترک با کشورهای همسایه و دوست برای دستیابی به منافع مشترک تأکید کرد.

قاره آفریقا در سال‌های اخیر برای عربستان سعودی تبدیل به آوردگاهی جدید به‌منظور به‌دست آوردن و گسترش حوزه‌های نفوذ شده است و این کشور تلاش دارد تا روابط خود را با شماری از کشورهای این قاره به سطحی بالاتر از سطح موجود برساند.

عربستان برای پیشبرد توسعه گردشگری در ساحل دریای سرخ برای محقق شدن چشم انداز 2030 ، از طریق سرمایه گذاری و پروژه‌های توسعه‌ای نفوذ خود را در سودان دو برابر کرده است.

هدف دیگر سرمایه گذاری‌ها عربستان در سودان رقابت با امارات متحده عربی برای کنترل بندر دریای سرخ است. این رقابت از زمانی که سرمایه گذاران سعودی در زمینه ساخت بندر جدید در سواحل دریای سرخ سودان به اشتراک گذاشتند، آشکارتر شد. بنابراین بندر دبی امارات متحده عربی را برای کنترل بنادر دریای سرخ منتهی به تنگه «باب المندب» و تامین امنیت خلیج عدن به چالش کشید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.